Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Birinci düzey MİM 801 Zorunlu 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin temel hedefi öğrencilere bölümlerine yönelik İngilizce terminolojiyi kazandırmaktır. Araştırma merkezli verilecek olan mini ödevler online sınıf içindeki rekabet ortamını tetikleyecektir. Son olarak, seçilecek metinler daha çok mevcut alanda yaşanan en son yenilikleri konu edinen makaleleri ve uluslararası medyada yayınlanan haberleri kapsayacaktır.
Dersin tanımı Ders öğrencilerin uzmanlık alanına dayanan çeşitli materyallerin çevirilerine ve açıklamalarına dayanmaktadır. Tüme varım merkezli etkileşim tarafından yönlendirilen öğrenme ortamına ilişkin olarak ölçme değerlendirme olgusu daha çok öğrencilerin yazdıkları doğru cümle sayısına, diyalog esnasında kaç doğru cümle kurabildiklerine ve verilen bir metindeki paragrafları kendi cümleleri ile açıklayıp açıklayamadıkları üstünde duracaktır.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği ve işleniş biçimi hakkında bilgilendirme.
2- Mimari kültür; gelenek; üslup; teknik; mimari tasarım ve mimarlık ve kent kuramları çerçevesinde mimari terminolojiye giriş.
3- İngilizce karşılıklarını bulmak ve bir anlatı içerisinde kullanmak amacıyla mimarinin temel kavram ve terimlerinin belirlenmesi. Mimarlık tarihinin gelişimi sürecinde farklı dönemlerde ortaya çıkan yapım geleneği, malzeme ve teknik kullanımı, sanatsal üsluplar bağlamında adlandırma ve terimlendirme süreçlerinin ele alınması. Kısa İngilizce metinler içinde terimlerin nasıl yer bulduğunun, nasıl anlamlandırıldığının izlenmesi.
4- Barınma ve yaşam kültürü bağlamında geleneksel mimari terminolojinin farklı coğrafyalar göz önüne alınarak kısa metinler çerçevesinde ele alınması. Sözcük ve terimlerin telaffuzu.Öğrencilerden konu ile ilgili kısa İngilizce metinler araştırmalarının ve bunları derse taşımalarının istenmesi.
5- 4.ders içeriğine devam edilmesi
6- Anıtsal mimari bağlamında İlk ve Ortaçağlar mimari kültürü; mimari sembolizm çerçevesinde üretilmiş bulunan terimlerin İngilizce deyimlerinin ele alınması. Sözcük ve terimlerin telaffuzu.
7- Ara sınav (ödevi teslim ve öğrencilerin metin üzerinde paylaşımlar yaparak sunmaları)
8- Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı.
9- Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı. *Fiiller
10- Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı.
11- Güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
12- Güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
13- Öğrencilerin getirdikleri örneklere de yer vererek, güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
14- Öğrencilerin getirdikleri örneklere de yer vererek, güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
15-
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki terminolojiyi tanır.
2- Mesleki metinleri kullanarak yazılı sunum hazırlar.
3- Mesleki metinleri kullanarak sözlü sunum hazırlar.
4- Çalışma alanındaki makaleleri analiz edip değerlendirmek için gerekli tecrübeyi kazanır.
5- Çalışma alanı ile ilgili İngilizce yayınlanan güncel literatürü takip ederek bağımsız ve çok kültürlü bir çevrede çalışabilme yetisi kazanır.
6- İngilizce dilinde mesleki soruları cevaplar ve yorumlar.
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar **English for Builders and Architects, R. R. Rakhimova (self-study) **READER AT WORK II ***Dictionary of Architecture and Construction, Cyril M. Harris ** ÖĞR.GÖR. TARAFINDAN PAYLAŞILACAK OLAN GÜNCEL MAKALELER

Ders ile ilgili dosyalar