Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Birinci düzey |
MİM 801 |
|
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin temel hedefi öğrencilere bölümlerine yönelik İngilizce terminolojiyi kazandırmaktır. Araştırma merkezli verilecek olan mini ödevler online sınıf içindeki rekabet ortamını tetikleyecektir. Son olarak, seçilecek metinler daha çok mevcut alanda yaşanan en son yenilikleri konu edinen makaleleri ve uluslararası medyada yayınlanan haberleri kapsayacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders öğrencilerin uzmanlık alanına dayanan çeşitli materyallerin çevirilerine ve açıklamalarına dayanmaktadır. Tüme varım merkezli etkileşim tarafından yönlendirilen öğrenme ortamına ilişkin olarak ölçme değerlendirme olgusu daha çok öğrencilerin yazdıkları doğru cümle sayısına, diyalog esnasında kaç doğru cümle kurabildiklerine ve verilen bir metindeki paragrafları kendi cümleleri ile açıklayıp açıklayamadıkları üstünde duracaktır.
|
1- |
Dersin içeriği ve işleniş biçimi hakkında bilgilendirme.
|
2- |
Mimari kültür; gelenek; üslup; teknik; mimari tasarım ve mimarlık ve kent kuramları çerçevesinde mimari terminolojiye giriş.
|
3- |
İngilizce karşılıklarını bulmak ve bir anlatı içerisinde kullanmak amacıyla mimarinin temel kavram ve terimlerinin belirlenmesi. Mimarlık tarihinin gelişimi sürecinde farklı dönemlerde ortaya çıkan yapım geleneği, malzeme ve teknik kullanımı, sanatsal üsluplar bağlamında adlandırma ve terimlendirme süreçlerinin ele alınması. Kısa İngilizce metinler içinde terimlerin nasıl yer bulduğunun, nasıl anlamlandırıldığının izlenmesi.
|
4- |
Barınma ve yaşam kültürü bağlamında geleneksel mimari terminolojinin farklı coğrafyalar göz önüne alınarak kısa metinler çerçevesinde ele alınması. Sözcük ve terimlerin telaffuzu.Öğrencilerden konu ile ilgili kısa İngilizce metinler araştırmalarının ve bunları derse taşımalarının istenmesi.
|
5- |
4.ders içeriğine devam edilmesi
|
6- |
Anıtsal mimari bağlamında İlk ve Ortaçağlar mimari kültürü; mimari sembolizm çerçevesinde üretilmiş bulunan terimlerin İngilizce deyimlerinin ele alınması. Sözcük ve terimlerin telaffuzu.
|
7- |
Ara sınav (ödevi teslim ve öğrencilerin metin üzerinde paylaşımlar yaparak sunmaları)
|
8- |
Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı.
|
9- |
Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı.
*Fiiller
|
10- |
Modern mimari tasarım ve kuramları, çağdaş mimarlık akımları çerçevesinde İngilizce terminolojinin ele alınması. Sözlü ve yazılı anlatım içindeki kullanımı.
|
11- |
Güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
|
12- |
Güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
|
13- |
Öğrencilerin getirdikleri örneklere de yer vererek, güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
|
14- |
Öğrencilerin getirdikleri örneklere de yer vererek, güncel mimarlıklar çerçevesinde kuramsal ve uygulamaya ilişkin olmak üzere İngilizce metinlerde mimari proje okuması denemeleri.
|
15- |
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Mesleki terminolojiyi tanır.
|
2- |
Mesleki metinleri kullanarak yazılı sunum hazırlar.
|
3- |
Mesleki metinleri kullanarak sözlü sunum hazırlar.
|
4- |
Çalışma alanındaki makaleleri analiz edip değerlendirmek için gerekli tecrübeyi kazanır.
|
5- |
Çalışma alanı ile ilgili İngilizce yayınlanan güncel literatürü takip ederek bağımsız ve çok kültürlü bir çevrede çalışabilme yetisi kazanır.
|
6- |
İngilizce dilinde mesleki soruları cevaplar ve yorumlar.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
10- |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
**English for Builders and Architects, R. R. Rakhimova (self-study)
**READER AT WORK II
***Dictionary of Architecture and Construction, Cyril M. Harris
** ÖĞR.GÖR. TARAFINDAN PAYLAŞILACAK OLAN GÜNCEL MAKALELER
|
|