Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > TEZ ÇALIŞMASI III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI III Birinci düzey VİH 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri öğrencilerinin ders döneminde gerekli krediyi tamamlayacakları dersler
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç. Dr. Ali Cesur Onmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Her öğrenci için 1 saat pratik
Dersin amacı Danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin uygulamalarla kazandırılması amaçlanır.
Dersin tanımı Tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları uygulama dersidir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama
3- Tez hazırlama yöntemleri 1
4- Tez hazırlama yöntemleri 2
5- Tez hazırlama yöntemleri 3
6- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 1
7- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 2
8- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 1
9- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 2
10- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 3
11- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 1
12- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 2
13- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 3
14- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 1
15- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 2
16- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 3
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa tanımlarının uygulamalarla öğrenilmesi
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama yeteneği kazandırılması
3- Tez hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
4- Literatür ve kaynak tarama yöntemlerinin öğrenilmesi
5- Bilimsel proje yöntemlerinin öğrenilmesi
6- Bilimsel yayın hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
7- Sunu hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 35 490
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz
Yardımcı Kaynaklar Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First – time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student’s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. Dinler, Zeynel (2006), Bilimsel Araştırma ve EKaynaklar, Ekim Kitapevi Yayınları, 5. Baskı: Bursa. Seyidoğlu, Halil (2003), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Uçak, N. Ö ve Birinci, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal” Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2), ss. 187-204. (http://www.kutuphaneci.org.tr)

Ders ile ilgili dosyalar