Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > DOKU KÜLTÜR YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOKU KÜLTÜR YÖNTEMLERİ İkinci düzey MİK 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doku kültürleri ve kullanım alanlarının öğretilmesi
Dersin tanımı Doku kültürleri ve kullanım alanlarının öğretilmesini amaçlayan yüksek lisans dersidir.

Dersin içeriği
1- Hücre kültür tekniklerine giriş Primer hücre kültürleri
2- Hücre kültür tekniklerine giriş Primer hücre kültürleri
3- Hücre kültürlerinin virolojide kullanım alanları Primer hücre kültürleri
4- Hücre kültürlerinin virolojide kullanım alanları Primer hücre kültürleri
5- Vasatlar Devamlı hücre kültürleri
6- Vasatlar Devamlı hücre kültürleri
7- Hücre kültür tipleri Devamlı hücre kültürleri
8- Subkültür Subkültür
9- Subkültür Subkültür
10- Hücre kültürlerinde virusların izolasyonu Virüs izolasyonu
11- Hücre kültürlerinde virusların izolasyonu Virüs izolasyonu
12- Hücre kültürlerinde virusların izolasyonu Virüs izolasyonu
13- Hücre Dondurulması ve çözdürülmesi Hücre dondurulması ve çözdürülmesi
14- Hücre Dondurulması ve çözdürülmesi Hücre dondurulması ve çözdürülmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnvitro sistemlerin viroloji için önemini kavrayabilme
2- İnvitro sistemlerin virolojide kullanım alanları hakkında bilgi edinmek
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Virology Methods Manual, Mahy B.W.J., Kangro H. O. Academic Press
Yardımcı Kaynaklar Cell Culture Techniques – Michael Aschner – Humana Press

Ders ile ilgili dosyalar