Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > TÜRKİYE VEJETASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE VEJETASYONU İkinci düzey BİY 528 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkiye vejetasyon yapısının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Vejetasyon coğrafyasının tarihi, ekolojik vejetasyon coğrafyası, floristik bitki coğrafyası, sosyolojik vejetasyon coğrafyası, Türkiye vejetasyon yapısı

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Jeolojik devirlerde bitkilerin dağılışları
3- Bitki dağılışına etki eden iklim faktörleri
4- Bitki dağılışına etki eden toprak faktörleri
5- Bitki dağılışına etki eden biyotik faktörler
6- Bitki toplulukları ve dağılışları
7- Dünyadaki flora alemleri
8- ARA SINAV
9- Vejetasyon formasyonları ve sınıfları
10- Türkiye vejetasyonunun genel yapısı
11- Türkiye’nin bitki coğrafyası bölgeleri
12- Akdeniz bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
13- Avrupa-sibirya bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
14- İran-Turan bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vejetasyon coğrafyasının tarihi, ekolojik vejetasyon coğrafyası, floristik bitki coğrafyası, sosyolojik vejetasyon coğrafyası hakkında bilgi edinilecek.
2- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
3- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
4- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
5- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
6- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 35 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 5 30
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tatlı, A., Türkiye vejetasyonu, Tuğra ofset, ısparta, 2002.
Yardımcı Kaynaklar Akman, Y., Ketenoğlu, O., Vejetasyon ekolojisi ve araştırma metodları, Ankara Unv. Yayınları no: 9, Ankara, 1992. Çetik, R., İç Anadolunun vejetasyonu ve ekolojisi, Selçuk Unv. Basımevi no:7, 1985.

Ders ile ilgili dosyalar