Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > TÜRKİYE VEJETASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE VEJETASYONU Üçüncü düzey BİY 528 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkiye vejetasyon yapısının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Vejetasyon coğrafyasının tarihi, ekolojik vejetasyon coğrafyası, floristik bitki coğrafyası, sosyolojik vejetasyon coğrafyası, Türkiye vejetasyon yapısı

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Jeolojik devirlerde bitkilerin dağılışları
3- Bitki dağılışına etki eden iklim faktörleri
4- Bitki dağılışına etki eden toprak faktörleri
5- Bitki dağılışına etki eden biyotik faktörler
6- Bitki toplulukları ve dağılışları
7- Dünyadaki flora alemleri
8- ARA SINAV
9- Vejetasyon formasyonları ve sınıfları
10- Türkiye vejetasyonunun genel yapısı
11- Türkiye’nin bitki coğrafyası bölgeleri
12- Akdeniz bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
13- Avrupa-sibirya bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
14- İran-Turan bitki coğrafyası bölgesi özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vejetasyon coğrafyasının tarihi, ekolojik vejetasyon coğrafyası, floristik bitki coğrafyası, sosyolojik vejetasyon coğrafyası hakkında bilgi edinilecek.
2- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
3- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
4- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
5- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
6- Türkiye vejetasyon yapısı genel olarak öğrenilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 35 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 5 30
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tatlı, A., Türkiye vejetasyonu, Tuğra ofset, ısparta, 2002.
Yardımcı Kaynaklar Akman, Y., Ketenoğlu, O., Vejetasyon ekolojisi ve araştırma metodları, Ankara Unv. Yayınları no: 9, Ankara, 1992. Çetik, R., İç Anadolunun vejetasyonu ve ekolojisi, Selçuk Unv. Basımevi no:7, 1985.

Ders ile ilgili dosyalar