Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > GÜNÜMÜZ İNANÇ PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜNÜMÜZ İNANÇ PROBLEMLERİ İkinci düzey TİB 606 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT SERDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Harun IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü Anlatım, Ödev-Seminer, Soru-Cevap, Sunum
Dersin amacı İnançla İlgili Güncel Problemleri Tanıma ve Çözümleyebilme Yeteneği kazanma
Dersin tanımı Günümüz dünyasında bireylerin karşılaştığı problemleri tanıma ve çözüm geliştirebilme

Dersin içeriği
1- Reenkarnasyon, Tanım, Tartışmalar ve Eleştiriler
2- Satanizm, Tarih, Görüşler, Tartışmalar ve Eleştiriler
3- Falcılık, Mahiyeti, Tartışmalar ve Eleştiriler
4- Ruh ve Ruhla İlgili Meseleler
5- Ruh Çağırma, Astral Seyahat
6- Cinler, Mahiyeti, Tartışmalar ve Eleştiriler
7- Stres ve Stresle Başa Çıkma
8- İntihar Olayları, İntihar-dini İnanç İlişkisi veya İlişkisizliği
9- Pozivizim, Kısa Tanım ve Eleştiri
10- Darvinizm, Kısa Tanım ve Eleştiri
11- Evrimcilik, Kısa Tanım ve Eleştiri
12- Materyalizim, Kısa Tanım ve Eleştiri
13- Ufoculuk, Mahiyet, Tartışmalar ve Eleştiriler
14- Gizemcilik ve Şifacılık, Auro-Çakra Uygulamaları, Yoga. Tartışmalar ve Eleştiriler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel İnanç Problemlerini Tanır
2- Güncel Sorunları Çözümleyebilme yeteneği kazanır
3- Güncel sorunlara ilişkin Çözüm üretibilme ve stresle başa çıkma gücü kazanır
4- Ruh ve Ruhla ilgili meseleleri bilir ve çözümler
5- Ruh göçü eksenli sorunları bilir, çözümler ve eleştirir
6- Falcılık, Burçlar, Şifacılık uygulamaları tanır, çözümler ve eleştirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selim Özarslan, Günümüz İnanç Problemleri
Yardımcı Kaynaklar Hüseyin Peker, İslamla İlgili Zihinleri Zorlayan Sorular Murat Sarıcık, Kaderin Şifreleri

Ders ile ilgili dosyalar