Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > SYSTEM PROGRAMMING
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SYSTEM PROGRAMMING Birinci düzey BZ 304 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü
Dersin amacı Sistem programlamaya yönelik bilgi ve deneyim edinilmesi.
Dersin tanımı Sistem programlama, kullanımına, yönetimine ve performans artırımına yönelik bilgi edinilmesi.

Dersin içeriği
1- İşletim sistemleri temelleri.
2- Sistem kurulumuna yönelik temel kavramlar.
3- Sistem kurulumu ve konfigürasyonu - I.
4- Sistem kurulumu ve konfigürasyonu - II.
5- Sistem yönetime yönelik kavramlar ve uygulamalar - I.
6- Sistem yönetime yönelik kavramlar ve uygulamalar - II.
7- Prosess Yönetimi - I.
8- Prosess Yönetimi - II.
9- Dosya Sistemi Yönetimi -I.
10- Dosya Sistemi Yönetimi -II.
11- Sistem Çağrıları, sinyaller.
12- Hafıza Yönetimi.
13- Uygulamalar - I.
14- Uygulamalar - II.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayar sistemine yönelik programlama becerisinin gelişimi.
2- İşletim sitemlerinin performans artırımına yönelik programlama.
3- Sistem konfigurasyon ve bakımına yönelik program geliştirme yeteneği.
4- Sistem işleyişinde karşılaşılan muhtemel problemlerin saptanması ve gerekli düzenlemenin yapılmasına yönelik bilgi ve deneyim kazanılması.
5- Sistem programlama derleyicileri hakkında bilgi edinilmesi.
6- Sistem bileşenlerini uyum içinde çalıştırmaya yönelik program geliştirebilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Linux GNU kaynak kitapları
Yardımcı Kaynaklar Linux sistem C programlama kitapları

Ders ile ilgili dosyalar