Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIM MAKİNALARI |
Birinci düzey |
GZM 205 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf çalışmaları
|
Dersin amacı
|
Hayvansal üretimde kullanılan alet ve makinaları tanımak, kullanım özellikleri ve çalışma prensiplerini öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Hayvansal Üretimde Mekanizasyonuna Giriş, Yem Mekanizasyonu; Kaba Yem Hasat Mekanizasyonu, Kesif Yem Hazırlama Makinaları, Yemlemede Mekanizasyon, Hayvancılıkta Sulama Mekanizasyonu, Gübre Temizleme ve Değerlendirmede Mekanizasyon, Süt Sağım ve Soğutma Tekniği, Bilgisayar Destekli Sürü Yönetim Tekniği, Diğer Hayvancılıkta Mekanizasyon Uygulamaları.
|
1- |
Hayvansal üretimde mekanizasyonuna giriş
|
2- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyon sistemleri
|
3- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Biçme işlemi ve makinaları)
|
4- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Ot koşullandırma işlemi ve makinaları)
|
5- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Ot tırmıklama işlemi ve makinaları)
|
6- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Ot toplama işlemi ve makinaları)
|
7- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Ot balyalama işlemi ve makinaları)
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kaba yem hazırlama mekanizasyonu; Kaba yem hasat mekanizasyonu (Silajlık kaba yem hasat mekanizasyonu)
|
10- |
Kesif yem hazırlama mekanizasyonu (Kırma-ezme işlemi ve makinaları, yem karıştırma işlemi ve makinaları)
|
11- |
Yemlemede mekanizasyon; Yem iletim ve dağıtımında mekanizasyon
|
12- |
Hayvancılıkta sulama mekanizasyonu
|
13- |
Gübre temizleme mekanizasyon (Katı gübre sisteminde mekanizasyon, sıvı gübre sisteminde mekanizasyon)
|
14- |
Süt sağım ve soğutma tekniği, bilgisayar destekli sürü yönetim tekniği
|
15- |
Dönem sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvansal üretimde mekanizasyonun önemini kavramak
|
2- |
Kaba yem mekanizasyonunda kullanılan makinaların çalışma şekillerini ve ayarlarını öğrenmek
|
3- |
Kesif yem hazırlamada kullanılan makinaların çalışma şekillerini ve ayarlarını öğrenmek
|
4- |
Yemlemede mekanizasyonu öğrenmek ve ilgili makinaların çalışma şekillerini ve ayarlarını kavramak
|
5- |
Hayvancılıkta sulama mekanizasyonunun kavranması ve ilgili makinaların çalışma şekillerini ve ayarlarını öğrenmek
|
6- |
Gübre temizleme ve değerlendirmede mekanizasyonu öğrenmek ve ilgili makinaların çalışma şekillerini ve ayarlarını kavramak
|
7- |
Süt sağım ve soğutma tekniği ve bilgisayar destekli sürü yönetim tekniği ile ilgili bilgilerin kavranması. Bu tekniklerde kullanılan makine ve ekipmanların öğrenilmesi
|
8- |
Diğer hayvancılıkta mekanizasyon uygulamalarına ilişkin makina ve tekniklerin kavranması.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
4
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
41
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|