Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > TÜRKİYE EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE EKONOMİSİ Birinci düzey C-İKT315 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EKREM ERDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
Dersin amacı Dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmeleri için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunmaktır.
Dersin tanımı Ders öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- TEK PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1923-1950)
2- DEMOKRAT PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1950 – 1960)
3- GÜRSEL HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1960–1961)
4- İNÖNÜ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1961–1965)
5- ADALET PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1965–1971)
6- 1971-1980 DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ
7- 12 EYLÜL ASKERİ HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1980-1983)
8- VİZE
9- ANAVATAN PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1983-1991)
10- DYP-SHP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1991-1995)
11- REFAH PARTİSİ VE DOĞRU YOL PARTİSİ KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1996-Haziran 1997)
12- ANAP- DSP - DTP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1997-Ocak 1999)
13- DSP-MHP-ANAP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1999-2002)
14- ADALET VE KALKINMA PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (2002-2020)
15- SONUÇ VE GENEL DEĞERLENDİRME
16- FİNAL
17- FİNAL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye ekonomisinin Osmanlı''nın son döneminden 2010''lı yıllara kadar uzanan tarihsel arka planı tartışır.
2- Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçleri, uluslararası politik ve ekonomik kırılmalarla birlikte ilişkilendirir.
3- Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışır.
4- Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanalları analiz eder.
5- Türkiye''deki hükümetlerin ekonomik yönden performansı karşılaştırmalı olarak analiz eder.
6- Türkiye ekonomisinin temel dinamiklerini kapsamlı bir biçimde ele alır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Ekrem Erdem / Yrd. Doç. Dr. Ömer Şanlıoğlu / Araş. Gör. M. Fatih İlgün, TÜRKİYE’DE HÜKÜMETLERİN MAKRO EKONOMİK PERFORMANSI (1950-2007)
Yardımcı Kaynaklar Özgür Tonus, Temel Göstergelerle Türkiye Ekonomisi

Ders ile ilgili dosyalar