Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ I |
Birinci düzey |
D-SRV113 |
Seçmeli |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DAVUT CÜNEYT GEDİKLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DAVUT CÜNEYT GEDİKLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SABRİ GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılmaktadır.Derste görsel materyaller için projeksiyon cihazı kullanılacaktır. Sınıf içi tartışmalar yapılacağından derse katılım önemlidir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin bilgisayar kullanım düzeylerini belirli bir standardın üzerine çıkarmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere, enformasyon teknolojileri konusunda sağlam bir bilgi alt yapısı ve yeterli düzeyde işletim sistemi kullanma becerisi ile orta-üst düzey kelime işlemci ve orta düzey sunu programı kullanma yeteneği kazandıracak olan bir derstir.
|
1- |
Bilgi Nedir? Bilgi Sarmalı Modeli ve Bilgiye Yönelmiş Organizasyonlar. Bilgi Toplumu. Enformasyon ve Bilgi Arasındaki Farkın Tanımı. Bilgisayarlar ve Diğer Enformasyon Sistemlerinin Tanımı.
|
2- |
Bilgisayarların Tarihsel Gelişimi. Bilgisayar Türleri. Bilgisayarların Yapısı. Donanım ve Yazılım Ayrımı. Yaygın Bilgisayar Donanımları. PC''yi Oluşturan Donanım Bileşenleri. Kullanım Amacına Göre Donanım Kombinasyonları.
|
3- |
İşletim Sistemleri. Uygulamalar. Gömülü Yazılımlar. Yamalar. Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar. Enformasyon Sistemlerinde Kullanılan Ölçü Birimleri.
|
4- |
İşletim Sisteminin Tanıtımı. Temel İşletim Sistemi Terimleri. İşletim Sistemi Kullanımı.
|
5- |
Internet''in Tanıtımı. Internet''ten Bilgiye Ulaşma. Elektronik Posta Gönderme ve Alma.Ofis Uygulamaları. Kelime İşlemciler.
|
6- |
Kelime İşlemci Uygulamasına Giriş. Şablonları Kullanma. Belge Kaydetme ve Kaydedilmiş Belgeyi Değiştirme. Belgeyi sıkıştırma.
|
7- |
Paragraf, Yazıtipi, Sayfa Yapısı Ayarları. Internet''ten ya da Başka Kaynaktan Özel Yapıştırma. İmla denetimi. Bulma ve değiştirme.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Resim Alma, Yapıştırma, Düzenleme. Sütunlara Ayırma, Başlangıcı Büyütme, Büyük Küçük Harf Değiştirme. Madde İşaretleri ve Numaralandırma. Dipnot ve Sonnot Ekleme.
|
10- |
Tablo, Çizim, Clipart, Wordart, Smartart, Denklem ekleme.
|
11- |
Stil Yapısını Kullanarak Uzun Bir Metni Düzenleme. Sayfa Numarası ve Kesme Ekleme. Alt Bilgi ve Üst Bilgi Düzenleme. İçindekiler Tablosunu Otomatik Olarak Oluşturma.
|
12- |
Adres Mektup Birleştirme. Microsoft Programına giriş. Renkler ve Şekillerin Anlamı. Slayt Kavramı. Resimleri Anlama. Çözünürlük Kavramı.
|
13- |
Örnek Biçimlendirilmemiş Sunu Hazırlama. Hazır Tasarım Uygulama.
|
14- |
Etkin Sunu Hazırlama Önerileri. Slayt Temelinde Tasarım Uygulama.
|
15- |
Animasyon ve Geçişler. Olay Tetikleme. Zamanlama Provası. Gösteri Olarak Kaydetme.
|
16- |
Dönem Sonu Sınavları
|
17- |
Dönem Sonu Sınavları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
PC, Tablet, Akıllı Telefon gibi teknolojileri ihtiyaca göre temin edebilir ve European Computer Driving Licence: EqualSkills derecesine eşdeğer bilgiyi kullanır.
|
2- |
Kelime işlemci programlarını orta-ileri düzeyde (European Computer Driving License: Advanced Word Processing), sunu programlarını orta-ileri düzeyde kullanır. (European Computer Driving License: Advanced Presentation)
|
3- |
Temel bilgi teknolojileri görevlerini sorunsuz yerine getirir.
|
4- |
İşletim sistemlerinin parçası olan Not Defteri, WordPad, MS Paint, Hesap Makinesi vb. programlarını hızlı ve etkin biçimde kullanır.
|
5- |
Internet üzerindeki temel servisleri ihtiyacı doğrultusunda ve güvenli şekilde kullanır.
|
6- |
Kelime işlemci ve sunu programlarını platform bağımsız kullanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
9
|
2
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/gedikli
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor
|
|