Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI II İkinci düzey JDE 510 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe - Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Volkan Erdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Japon kültürü odaklı olmak üzere farklı kültürleri çalışmak.
Dersin tanımı Farklı kültürlerin Japon kültürü odaklı olmak üzere araştırılması.

Dersin içeriği
1- Japon kültüründe temel ögeler 1
2- Japon kültüründe temel ögeler 2
3- Japon kültüründe temel ögeler 3
4- Japon kültüründe temel ögeler 4
5- Japon kültüründe temel ögeler 5
6- Japon kültüründe temel ögeler 6
7- Japon ve Türk kültüründe benzer ögeler 1
8- Japon ve Türk kültüründe benzer ögeler 2
9- Japon ve Türk kültüründe benzer ögeler 3
10- Japon ve Türk kültüründe benzer ögeler 4
11- Japon ve Batı kültürlerinde benzer ögeler 1
12- Japon ve Batı kültürlerinde benzer ögeler 2
13- Japon ve Batı kültürlerinde benzer ögeler 3
14- Japon ve Batı kültürlerinde benzer ögeler 4
15- Sunum
16- Sunum
17- Sunum
18- Sunum
19- Genel tartışma
20- Genel değerlendirme

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japon kültür ögelerini daha net anlamak.
2- Kültürel çalışmalara giriş düzeyinde hazırlık yapmak.
3- Farklı kültürlerin benzer ve ortak yanlarını değerlendirmek.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 3 9 27
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı çeşitli
Yardımcı Kaynaklar Nihon Hikaku Bunka Gakkai akademik yayınları

Ders ile ilgili dosyalar