Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > MİKRO İKTİSAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRO İKTİSAT Birinci düzey F-İKT205 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE HİLAL BAĞLITAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. H. HİLAL BAĞLITAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu ders, öğrencilere mikro ekonomi dersini tanıtmakta, piyasalar üzerinde durmakta, fiyat sistemi, rekabetçi-aksak rekabet piyasalarında fiyat ve kaynak dağılımı üzerinde durmaktadır. Devlet-ekonomi ve iktisat-siyaset etkileşimini incelemektedir.
Dersin tanımı Bu ders, tüketim ve üretim davranışını kapsamaktadır ve belirli kısıtlar veri iken hane halkının fayda maksimizasyonu, firmaların ise kar maksimizasyonunu nasıl sağladıklarını açıklamaktadır. Bireysel fayda-toplumsal fayda kavramlarını incelemektedir. Ders ayrıca, devlet-ekonomi ve iktisat-siyaset etkileşimini incelemekte ve davranışsal iktisadın politika yapımına etkisini araştırmaktadır.

Dersin içeriği
1- Arz ve Talep: Bireysel Talep
2- Arz ve Talep: Firma arzı ve piyasa dengesi
3- Talep ve arz esneklikleri-I
4- Talep ve arz esneklikleri-II
5- Piyasa Mekanizmasına Müdahale
6- Rasyonel tüketici ve tercihler (Tüketici teorisi)
7- Arz eğrisi: Girdiler ve maliyetler-I
8- Ara Sınav
9- Arz eğrisi: Girdiler ve maliyetler-II
10- Tam rekabette Üretim ve Fiyatlandırma
11- Aksak rekabet piyasalarında üretim ve fiyatlandırma-I
12- Aksak rekabet piyasalarında üretim ve fiyatlandırma-II
13- Etkinlik ve Piyasa Başarısızlığı
14- Final Sınavı
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kısıt altında hanehalkı ve firma davranışlarını açıklar.
2- Eğim ve esneklik hesaplamalarını analiz eder.
3- Tüketici fayda maksimizasyon davranışını tartışır. Kardinal ve Ordinal Fayda Yaklaşımlarını karşılaştırır.
4- Firma kar maksimizasyonu davranışını analiz eder.
5- Devlet-ekonomi etkileşimini öğrenir.
6- Piyasa türlerini öğrenir ve bu piyasalarda fiyat-miktar oluşum mekanizmasını kavrar.
7- Piyasa başarısızlığına yol açan sebepleri ve çözüm araçlarını açıklar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erdal ÜNSAL (2012); Mikro İktisat, 4. Baskı; İmaj yayıncılık, Paul KRUGMAN ve Robin WELLES (2010); Mikro İktisat, Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Hamza ŞİMŞEK (2018); Davranışsal İktisadın Politika Yapımına Etkisi, Serim KÜÇÜKŞENEL (2019); Davranışsal İktisat ve Dürtme: Sağlık Politikaları Özelinde Bir İnceleme.

Ders ile ilgili dosyalar