Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci düzey HEM 566 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YELİZ SÜRME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin amacı CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT DÜZEYLERİNE UYGUN ÇALIŞMALARI İNCELEMEK VE YORUMLAMAK
Dersin tanımı CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT DÜZEYLERİNE UYGUN ÇALIŞMALARI İNCELER

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Literatür taramanın önemi ve tartışılması
3- İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları
4- Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları
5- Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri
6- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
7- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
8- 1. Düzey içeren çalışmaları tartışılması
9- Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library)
10- Güncel çalışmaların tartışılması
11- Güncel çalışmaların tartışılması
12- Güncel çalışmaların tartışılması
13- Güncel çalışmaların tartışılması
14- Güncel çalışmaların tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnternet üzerinden kaynak taraması yapabilmesi
2- Kaynak yazım kurallarını uygulayabilmesi
3- Kanıt düzeylerini açıklayabilmesi
4- 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
5- 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
6- 1. Düzey içeren çalışmaları tartışabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı GÜNCEL MAKALELER
Yardımcı Kaynaklar GÜNCEL MAKALELER

Ders ile ilgili dosyalar