Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ELEKTRONİK DEVRELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRONİK DEVRELER Birinci düzey ESM 207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERT TAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel elektronik devrelerde kullanılan temel elemanların kavranması ve tasarım yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Elektronik devrelerin kavranması.

Dersin içeriği
1- Diyotun nin yapısı, çalışması, öz eğrileri, fiziksel parametreleri
2- Diyot çeşitleri
3- BJT nin yapısı, çalışması, öz eğrileri, fiziksel parametreleri
4- BJT nin kutuplanması, amplifikatör olarak kullanılması, DC ve AC Analizi, çok katlı olarak kullanılması.
5- BJT nin kutuplanması, amplifikatör olarak kullanılması, DC ve AC Analizi, çok katlı olarak kullanılması
6- Ortak emitörlü (OE), OB ve OK’lü kuvvetlendiriciler; kaskat, kaskod ve darlington devreleri
7- BJT’nin yüksek frekanstaki (YF) davranışı.
8- Vize sınavı
9- Op-amplar
10- Op-Amp devreleri
11- Regüle devreleri
12- Regüle devreleri
13- Geribesleme kavramı ve geribeslemeli kuvvetlendiricilerin incelenmesi.
14- Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, sinüsoidal osilatörler ve çeşitleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diyot devreleri öğrenilir.
2- Transistör devreleri öğrenilir.
3- Op-amp yapısı devreleri öğrenilir.
4- Regüle devreleri öğrenilir.
5- Osilatörler
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 5 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Make: Electronics (Learning by Discovery, Charles Platt, 2009
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar