Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > BİTKİ SİTOGENETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ SİTOGENETİĞİ İkinci düzey BİY 509 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bitkilerin değişik organlarında meydana gelen mitoz veya mayoz bölünmeler, bu bölünmelerin gözlem yöntemleri, safhaları, normal ve anormal durumları ve metefaz kromozomlarının karşılaştırılması hakkında öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin tanımı Ön koşul dersi olmayan, M.Y. Dadandı tarafından haftada 3 saat olarak verilen, bitkilerde meydana gelen mitoz ve mayoz bölünmeler, bu bölünmelerin gözlem yöntemleri, safhaları, normal ve anormal durumları ve metefaz kromozomlarının karşılaştırılması hakkında öğrencilerin bilgilendirildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kromozomlar hakkında genel bilgiler
2- Kromozom gözlemi için gerekli aletlerin tanıtımı
3- Kromozom gözlemi için kullanılan yöntemler
4- Daimi preperat yapımı
5- Mitoz
6- Mayoz
7- Çiçek tozu mitozu
8- Ara sınav
9- Uygulama
10- Uygulama
11- Poliploidi
12- Giemza bant tekniği
13- Uygulama
14- Uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kromozomların yapısı öğrenilir.
2- Kromozom gözlemi için kullanılan yöntemler öğrenilir.
3- Daimi kromozom preperatı yapımı öğrenilir.
4- Mitoz bölünme öğrenilir.
5- Mayoz bölünme öğrenilir.
6- Poliploidi öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 4 4 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Sitogenetikte Gözlemler ve Araştırma Yöntemleri, Ş. Elçi, Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları, Biyoloji:3, Elazığ, 1982 2.Sitogenetik, M. Topaktaş, E. Rencüzoğulları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Bitki (Angiosperm) Embriyolojisi, M. Ünal, Mart Matbaası, İstanbul, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar