Ön koşul dersleri
|
Ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. NESLİHAN ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DR. NESLİHAN ÖNER
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin, gıdaların yapısal özelliklerini; objektif ve subjektif yöntemlerle besin kalitesini değerlendirmeyi ve pişirme tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, gıdaların yapısal özelliklerini; objektif ve subjektif yöntemlerle besin kalitesini değerlendirmeyi ve pişirme tekniklerini öğrenmeyi kapsamaktadır.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, çalışma yöntemi, genel bilgi ve yaklaşımlar; Temel terimler
|
2- |
Duyusal değerlendirme
|
3- |
Gıdaların fiziksel özellikleri; gıda hazırlamadaki değişimler
|
4- |
Gıda etiketleme
|
5- |
Özel diyetetik gıdalar (glutensiz gıdalar, vb)
|
6- |
Özel diyetetik gıdalar (düşük proteinli ve sodyumlu besinler vb)
|
7- |
Amino asitler, proteinler ve proteinlerin fonksiyonları
|
8- |
Yağlar, yağ yerine geçenler
|
9- |
Karbonhidratlar (şeker ve tatlandırıcılar)
|
10- |
Karbonhidratlar (nişastalar, pektin vb)
|
11- |
Karbonhidratlar (maltodekstrin vb)
|
12- |
Sakızlar
|
13- |
Gıda katkı maddeleri
|
14- |
Gıda renklendiricileri, lezzet vericiler, aroma vericiler
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
|
2- |
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tasarlayıp sonuçlandır ve raporlar.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
2
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
14
|
2
|
28
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
McWilliams M. Foods Experimental Perspectives, 5th edition, Chapters 3 and 4. Pearson - Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2005. *Weaver CM, Purdue Research Foun. The Food Chemistry Laboratory A Manual for Experimental Foods, Dietetics, and Food Scientists, Taylor and Francis, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
McWilliams M. Foods Experimental Perspectives, 5th edition, Chapters 3 and 4. Pearson - Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2005. *Weaver CM, Purdue Research Foun. The Food Chemistry Laboratory A Manual for Experimental Foods, Dietetics, and Food Scientists, Taylor and Francis, 2005
|
|