Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mimarlik (doktora) > DENEYSEL YİYECEK HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEYSEL YİYECEK HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Üçüncü düzey BDY 614 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersi alan öğrencilerin, gıdaların yapısal özelliklerini; objektif ve subjektif yöntemlerle besin kalitesini değerlendirmeyi ve pişirme tekniklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, gıdaların yapısal özelliklerini; objektif ve subjektif yöntemlerle besin kalitesini değerlendirmeyi ve pişirme tekniklerini öğrenmeyi kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, içeriği, çalışma yöntemi, genel bilgi ve yaklaşımlar; Temel terimler
2- Duyusal değerlendirme
3- Gıdaların fiziksel özellikleri; gıda hazırlamadaki değişimler
4- Gıda etiketleme
5- Özel diyetetik gıdalar (glutensiz gıdalar, vb)
6- Özel diyetetik gıdalar (düşük proteinli ve sodyumlu besinler vb)
7- Amino asitler, proteinler ve proteinlerin fonksiyonları
8- Yağlar, yağ yerine geçenler
9- Karbonhidratlar (şeker ve tatlandırıcılar)
10- Karbonhidratlar (nişastalar, pektin vb)
11- Karbonhidratlar (maltodekstrin vb)
12- Sakızlar
13- Gıda katkı maddeleri
14- Gıda renklendiricileri, lezzet vericiler, aroma vericiler
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
2- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tasarlayıp sonuçlandır ve raporlar.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı McWilliams M. Foods Experimental Perspectives, 5th edition, Chapters 3 and 4. Pearson - Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2005. *Weaver CM, Purdue Research Foun. The Food Chemistry Laboratory A Manual for Experimental Foods, Dietetics, and Food Scientists, Taylor and Francis, 2005
Yardımcı Kaynaklar McWilliams M. Foods Experimental Perspectives, 5th edition, Chapters 3 and 4. Pearson - Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2005. *Weaver CM, Purdue Research Foun. The Food Chemistry Laboratory A Manual for Experimental Foods, Dietetics, and Food Scientists, Taylor and Francis, 2005

Ders ile ilgili dosyalar