Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KOMPLEKS KİMYASI |
Birinci düzey |
KİMS423 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Koşul yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nilgün Özpozan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Koordinasyon kimyası hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
|
Dersin tanımı
|
Kompleks nedir neden koordinasyon kimyası denilmiştir? Bu bileşikler nerelerde kullanılır? Kimyadaki önemleri nedir gibi sorulara tanımlamalar getirilir.
|
1- |
Geçiş metalleri ve özellikleri, koordinasyon kimyası tarihçesi, Werner teorisi
|
2- |
Koordinasyon bileşiklerinin geometrisi, Koordinasyon sayıları, adlandırma
|
3- |
Koordinasyon bileşiklerinde izomerlik ve izomeri çeşitleri
|
4- |
Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağ; EAN ve 18 elektron kuralı, Değerlik bağ kuramı,
|
5- |
Kristal alan kuramı, KAKE
|
6- |
KAYE etkileyen faktörler, Kake nin etkilediği özellikler,
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Jahn- Teller teoremi, molekül orbital kuramı,
|
9- |
Koordinasyon bileşikleri ve elektronik spektrum,
|
10- |
Terim sembollerinin belirlenmesi, Mikro hal ,terimlerin enerjileri
|
11- |
Temel hal terim sembolleri
|
12- |
Elektronik geçişler, seçicilik kuralları
|
13- |
İlişkilendirme diyagramları
|
14- |
Elektronlar arası etkileşimler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koordinasyon kimyası nedir nerelerde kullanılır bilgisi alınır.
|
2- |
Elektronik spektrumların yorumu yapılabilir.
|
3- |
Diğer birçok bilim dalında kullanılan kompleks bileşiklerin nasıl elde edilebileceği ve isimleri hakkında bilgi edinilir.
|
4- |
Geçiş metallerinin önemi hakkında bilgi edinilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnorganik kimya, Gary L Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri Palme Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tüm inorganik kimya kitapları
|
|