Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > KOMPLEKS KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KOMPLEKS KİMYASI Birinci düzey KİMS423 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Koordinasyon kimyası hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
Dersin tanımı Kompleks nedir neden koordinasyon kimyası denilmiştir? Bu bileşikler nerelerde kullanılır? Kimyadaki önemleri nedir gibi sorulara tanımlamalar getirilir.

Dersin içeriği
1- Geçiş metalleri ve özellikleri, koordinasyon kimyası tarihçesi, Werner teorisi
2- Koordinasyon bileşiklerinin geometrisi, Koordinasyon sayıları, adlandırma
3- Koordinasyon bileşiklerinde izomerlik ve izomeri çeşitleri
4- Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağ; EAN ve 18 elektron kuralı, Değerlik bağ kuramı,
5- Kristal alan kuramı, KAKE
6- KAYE etkileyen faktörler, Kake nin etkilediği özellikler,
7- Ara Sınav
8- Jahn- Teller teoremi, molekül orbital kuramı,
9- Koordinasyon bileşikleri ve elektronik spektrum,
10- Terim sembollerinin belirlenmesi, Mikro hal ,terimlerin enerjileri
11- Temel hal terim sembolleri
12- Elektronik geçişler, seçicilik kuralları
13- İlişkilendirme diyagramları
14- Elektronlar arası etkileşimler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Koordinasyon kimyası nedir nerelerde kullanılır bilgisi alınır.
2- Elektronik spektrumların yorumu yapılabilir.
3- Diğer birçok bilim dalında kullanılan kompleks bileşiklerin nasıl elde edilebileceği ve isimleri hakkında bilgi edinilir.
4- Geçiş metallerinin önemi hakkında bilgi edinilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnorganik kimya, Gary L Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Tüm inorganik kimya kitapları

Ders ile ilgili dosyalar