Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE,HAFTADA 3 SAAT TEORİK
|
Dersin amacı
|
Köpek ve kedilerde neonatal hastalıkların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders KKpek ve kedilerin yenidoğan dönemi hastalıklarına yaklaşımları öğreten derstir.
|
1- |
Köpek yavrularında hipoglisemi
|
2- |
İkterus neonatarum (Canine Neonatal Isoerithrolysis)
|
3- |
Herpes canis enfeksiyonu
|
4- |
Köpek parvovirus ve coronavirus enfeksiyonu
|
5- |
Kedi infeksiyöz peritonitis
|
6- |
İnfeksiyöz trakeabronşitis
|
7- |
Kedi kalisivirus, herpesvirus ve rhinotrakeitis enfeksiyonları
|
8- |
Bordatella bronchiaseptica ve Chlamidia psittaci enfeksiyonları
|
9- |
sınav
|
10- |
Paraziter kaynaklı hastalıklar 1
|
11- |
Paraziter kaynaklı hastalıklar 2
|
12- |
Paraziter kaynaklı hastalıklar 3
|
13- |
Bakteriyel kaynaklı ishaller 1
|
14- |
Bakteriyel kaynaklı ishaller 2
|
15- |
Bakteriyel kaynaklı ishaller 3
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklarını öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklarının tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerin neonatal hastalıklardan korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yeni Doğanların İç Hastalıkları, Prof. Dr. Tarık Bilal
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.
|
|