Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektronik Mühendisliği (y.l.) > İDRAR ANALIZI VE KLINIK KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İDRAR ANALIZI VE KLINIK KULLANIMI İkinci düzey VİH 527 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik 2 saat uygulama
Dersin amacı İdrar Analizi ve Klinik kullanımı ile ilgili güncel bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu ders hayvanlarda idrarın Analizlerinin Laboratuvar yöntemleri ve Klinik vakalarda yorumlanmasını öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Hayvan türlerine göre idrar örneklerinin alınması ve taşınması
2- İdrar deepstick testleri
3- İdrarın fiziksel muayeneleri
4- İdrarın kimyasal muayeneleri
5- İdrar sediment muayenesi
6- Böbrek fonksiyon testleri 1
7- Böbrek fonksiyon testleri 2
8- Böbrek fonksiyon testleri 3
9- sınav
10- Glomerular fonksiyon testleri 1
11- Glomerular fonksiyon testleri 2
12- Glomerular fonksiyon testleri 3
13- Tubuler fonksiyon testleri 1
14- Tubuler fonksiyon testleri 2
15- Tubuler fonksiyon testleri 3
16- sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan türlerinden doğru şekilde idrar alma
2- idrar saklama ve analiz yöntemlerini öğrenme
3- İdrar analizlerinin klinik vakalarda doğru yorumlanması
4- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklarına yaklaşımları öğrenir.
5- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
6- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
7- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
8- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklarının tedavisini öğrenir.
9- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda üriner sistem hastalıklardan korunmayı öğrenir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Turgut K., 2000. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis, Bahçıvanlar, Konya.
Yardımcı Kaynaklar İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıklarına Giriş, Medisan, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar