Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > AT YETİŞTİRİCİLİĞİ VE BESLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AT YETİŞTİRİCİLİĞİ VE BESLEME Birinci düzey ZT 316 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri HAYVAN YETİŞTİRME İLKELERİ
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MAHMUT KALİBER
Dersin veriliş şekli TEORİK ve UYGULAMA
Dersin amacı At türüne ilişkin temel bilgilerin verilerek, atların bakım, besleme ve yetiştirilmeleri konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak
Dersin tanımı Atçılık ve at yetiştiriciliği yöntemleri

Dersin içeriği
1- At Yetiştiriciliğine Giriş
2- Dünya' da ve Türkiye' de At Irkları
3- At Barınakları, Atların Bakım ve İdaresi
4- Donlar, Nişaneler ve Kalıtımı
5- Atlarda Yaş Tayini
6- Atlarda Pratik Uygulamalar (Tımar, Banyo, Nallama vb)
7- Atlarda Üreme Özellikleri
8- Ara Sınav
9- Atlarda Koşu Şekilleri
10- Damızlık At Seçimi
11- Atlarda Besleme ve Besleme Kuralları
12- Atlarda Vücut Yapısı ve Kısımları
13- Atlarda Davranış
14- At Yarışları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- At yetiştiriciliğinin önemi ve Türkiye de at yetiştiriciliğinin tarihsel gelişimi bilir.
2- Atın zoolojik sistemdeki yeri, kökeni ve evciltilmesini öğrenir.
3- Türkiye ve Dünya’da yetiştirilen at ırklarını tanır.
4- Atlarda donlar ve nişaneler kavramını öğrenir.
5- Atlarda besleme prensiplerini öğrenir.
6- Atların bakım ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
7- Atlarda yürüyüş kusurları, duruş bozuklukları ve davranışlar konusunu öğrenir
8- At yarışlarının amacı ve yarışların düzenlenmesi hakkında bilgi edinir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar