Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bahçe Bitkileri (doktora) > GEOSENTETİKLER VE İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEOSENTETİKLER VE İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI Üçüncü düzey İNŞ 614 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Geosentetik polimer malzemeden üretilmiş bir düzlemsel ürün olup zemin veya kaya ile birlikte İnşaat Mühendisliği projelerinin ayrılma bir parçası olarak kullanımını amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Geosentetik malzemeler filtrasyon, drenaj, ayırma, güçlendirme ve erozyonu engellemek için İnşaat Mühendisliğinde uygulama alanları bulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Geosentetiklerin tasarım prensipleri
2- Geosentetiklerin malzeme özellikleri
3- Geosentetiklerin Dayanımı
4- Geosentetikler ile ilgili ulusal ve uluslararası standartlar
5- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde çok fonksiyonlu kullanımı
6- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde filtre olarak kullanımı
7- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde separatör olarak kullanımı
8- Geosentetiklerin çöp/katıatık depolama alanlarında uygulamaları
9- Ara Sınav (Araştırma/Ödev)
10- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde bariyer malzemesi olarak kullanımı
11- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde temellerin performansını iyileştirmek için kullanımı
12- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde temellerin performansını iyileştirmek için kullanımı
13- Geosentetikler için kalite kontrolü
14- Kısa ömürlü geosentetikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geosentetik malzemeler ile filtasyonu öğrenir.
2- Geosentetik malzemeler ile drenajı öğrenir.
3- Geosentetik malzemeler ile ayırma (seperation) öğrenir.
4- Geosentetik malzemeler ile güçlendirmeyi öğrenir.
5- Geosentetik malzemeler ile erozyonu engellemeyi öğrenir.
6- Geosentetik malzemeler ile standartlara göre tasarımı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2- Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4- Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6- Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11- Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17- Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 5 40
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geosynthetics in civil engineering, R.W. Sarsby
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar