Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > GEOSENTETİKLER VE İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEOSENTETİKLER VE İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI Üçüncü düzey İNŞ 614 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Geosentetik polimer malzemeden üretilmiş bir düzlemsel ürün olup zemin veya kaya ile birlikte İnşaat Mühendisliği projelerinin ayrılma bir parçası olarak kullanımını amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Geosentetik malzemeler filtrasyon, drenaj, ayırma, güçlendirme ve erozyonu engellemek için İnşaat Mühendisliğinde uygulama alanları bulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Geosentetiklerin tasarım prensipleri
2- Geosentetiklerin malzeme özellikleri
3- Geosentetiklerin Dayanımı
4- Geosentetikler ile ilgili ulusal ve uluslararası standartlar
5- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde çok fonksiyonlu kullanımı
6- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde filtre olarak kullanımı
7- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde separatör olarak kullanımı
8- Geosentetiklerin çöp/katıatık depolama alanlarında uygulamaları
9- Ara Sınav (Araştırma/Ödev)
10- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde bariyer malzemesi olarak kullanımı
11- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde temellerin performansını iyileştirmek için kullanımı
12- Geosentetiklerin inşaat mühendisliğinde temellerin performansını iyileştirmek için kullanımı
13- Geosentetikler için kalite kontrolü
14- Kısa ömürlü geosentetikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geosentetik malzemeler ile filtasyonu öğrenir.
2- Geosentetik malzemeler ile drenajı öğrenir.
3- Geosentetik malzemeler ile ayırma (seperation) öğrenir.
4- Geosentetik malzemeler ile güçlendirmeyi öğrenir.
5- Geosentetik malzemeler ile erozyonu engellemeyi öğrenir.
6- Geosentetik malzemeler ile standartlara göre tasarımı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 5 40
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geosynthetics in civil engineering, R.W. Sarsby
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar