Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > TEMEL GRAFİK EĞİTİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL GRAFİK EĞİTİMİ I Birinci düzey GRF109 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Bu dersin amacı, grafik tasarıma ilgi duyan öğrencilerin tasarım düşüncesini geliştirmelerine yardımcı olmak, temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar üzerine farkındalık kazandırmak, yaratıcı süreçlerde kavramsal üretim yapabilmelerinin önünü açmaktır.
Dersin tanımı Grafik tasarımın temel kavramlarını, alt disiplinlerini ve tarihsel gelişimini tanıtarak öğrencilere bu alana dair genel bir perspektif kazandırmayı amaçlayan giriş seviyesinde bir derstir. Görsel iletişim araçlarının kullanımını ve temel tasarım prensiplerini kuramsal ve uygulamalı örneklerle ele alır.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve Ders ile ilgili bilgilendirme
2- Grafik, Tasarım ve Grafik Tasarım Nedir?
3- Grafik Tasarımın Alt Disiplinleri
4- Logo, Logomark, Logotype ve Tarihi
5- İletişim, Görsel İletişim ve Gestalt İlkeleri
6- Grafik Tasarım İlkeleri ve Grafik Tasarım Konsepti’ne Giriş
7- Grafik Tasarım Konsepti devamı
8- Temel Tipografi Kavramları
9- Vize
10- Yaratıcılık
11- Grafik Tasarımda Renk Teorisi
12- Grafik Tasarımda Anlam, Mesaj ve Hikâye Anlatımı
13- Grafik Tasarımda Sürdürülebilirlik
14- Gerilla Reklamcılık
15- Skeomorfizm ve Flat Design
16- Mini Sözlük Çalışması
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, grafik tasarımın tanımını, kapsamını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2- Grafik tasarımın alt disiplinlerini tanır ve bu disiplinler arasında ilişki kurar.
3- Temel tasarım ilkelerini ve Gestalt kuramını uygulamalı örneklerle analiz eder.
4- Tipografi, renk ve kompozisyon gibi temel grafik tasarım bileşenlerini doğru kullanır.
5- Grafik tasarımda konsept geliştirme sürecine dair yaratıcı çözümler üretir.
6- Grafik tasarım ürünlerinin iletmek istediği mesajları yorumlar ve eleştirel değerlendirme yapar.
7- Güncel grafik tasarım yaklaşımlarını (sürdürülebilirlik, gerilla reklamcılık, skeomorfizm vb.) örneklerle tartışır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar