Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL GRAFİK EĞİTİMİ I |
Birinci düzey |
GRF109 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, grafik tasarıma ilgi duyan öğrencilerin tasarım düşüncesini geliştirmelerine yardımcı olmak, temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar üzerine farkındalık kazandırmak, yaratıcı süreçlerde kavramsal üretim yapabilmelerinin önünü açmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Grafik tasarımın temel kavramlarını, alt disiplinlerini ve tarihsel gelişimini tanıtarak öğrencilere bu alana dair genel bir perspektif kazandırmayı amaçlayan giriş seviyesinde bir derstir. Görsel iletişim araçlarının kullanımını ve temel tasarım prensiplerini kuramsal ve uygulamalı örneklerle ele alır.
|
1- |
Tanışma ve Ders ile ilgili bilgilendirme
|
2- |
Grafik, Tasarım ve Grafik Tasarım Nedir?
|
3- |
Grafik Tasarımın Alt Disiplinleri
|
4- |
Logo, Logomark, Logotype ve Tarihi
|
5- |
İletişim, Görsel İletişim ve Gestalt İlkeleri
|
6- |
Grafik Tasarım İlkeleri ve Grafik Tasarım Konsepti’ne Giriş
|
7- |
Grafik Tasarım Konsepti devamı
|
8- |
Temel Tipografi Kavramları
|
9- |
Vize
|
10- |
Yaratıcılık
|
11- |
Grafik Tasarımda Renk Teorisi
|
12- |
Grafik Tasarımda Anlam, Mesaj ve Hikâye Anlatımı
|
13- |
Grafik Tasarımda Sürdürülebilirlik
|
14- |
Gerilla Reklamcılık
|
15- |
Skeomorfizm ve Flat Design
|
16- |
Mini Sözlük Çalışması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, grafik tasarımın tanımını, kapsamını ve tarihsel gelişimini açıklar.
|
2- |
Grafik tasarımın alt disiplinlerini tanır ve bu disiplinler arasında ilişki kurar.
|
3- |
Temel tasarım ilkelerini ve Gestalt kuramını uygulamalı örneklerle analiz eder.
|
4- |
Tipografi, renk ve kompozisyon gibi temel grafik tasarım bileşenlerini doğru kullanır.
|
5- |
Grafik tasarımda konsept geliştirme sürecine dair yaratıcı çözümler üretir.
|
6- |
Grafik tasarım ürünlerinin iletmek istediği mesajları yorumlar ve eleştirel değerlendirme yapar.
|
7- |
Güncel grafik tasarım yaklaşımlarını (sürdürülebilirlik, gerilla reklamcılık, skeomorfizm vb.) örneklerle tartışır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
44
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|