Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler, Öğrenci merkezli özerk çalışmalar, uygulamada problem çözme, kaynak araştırmaları.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrenciler bilimsel çalışmalara özgün istatistiksel yöntemleri uygulayabilecekler. Öğrenciler bilimsel bir çalışmanın her aşamasında istatistiksel danışmanlığı yapabilecek becerileri kazanması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını, proje hazırlama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler, vize ve final sınavları ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
İstatistiksel danışmanlığa genel bir bakış
|
2- |
İletişim
|
3- |
Metodolijik yönler (veri toplama, veri süreci, genel methodlar, istatistik yazılımı)
|
4- |
Bilimsel tablo oluşturma
|
5- |
İstatistiksel Modelleme
|
6- |
Öğrenci ile birlikte danışmanlık hizmeti uygulaması
|
7- |
Final Sınavı
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klinik denemenin tanımını açıklayabilecek
|
2- |
Temel istatistik yaklaşımların özelliklerini sayabilecek
|
3- |
Temel çalışma desenlerinin özelliklerini açıklayabilecek
|
4- |
Randominizasyon ve Körlemenin özelliklerini sayabilecek
|
5- |
Klinik denemelerin safhalarını/düzenlerini açıklayabilecek
|
6- |
Klinik bir protokolun hazırlanmasını yapabilecek
|
7- |
Klinik veri yönetimini sağlayabilecek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
6
|
36
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özdamar K., (2003) Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, ETAMA A.Ş Yayıncılık, ISBN:975-6787-06-6, ESKİŞEHİR
Sümbülüğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1988
Hand D. J., Edited by B. S. Everitt., (2007) The Statistical consultant action, ISBN: 052104751x, UK
Cabrera J., McDouall A., (2002) Statistical Consulting,ISBN: 978-0387988634, USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|