Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KANJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANJİ Birinci düzey JDE311 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japonca-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilerin N3 seviyesinden ve N2 seviyesine geçiş yapmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Japonya''''da günlük hayatta kullanılan N2 seviyesindeki bazı Kanjilerin okumalarının ve çizimlerinin yapıldığı bir derstir. Bu derste Öğrencilerin Kanji okuma ve yazma kabiliyetleri ölçülür.

Dersin içeriği
1- Kanji in context 50-51.konu
2- Kanji in context 52-53.konu
3- NKanji in context 53-54.konu
4- NKanji in context 55-56.konu
5- Kanji in context 57-58.konu
6- Kanji in context 59-60.konu
7- Kanji in context 61-62.konu
8- Vize
9- Kanji in context 62.konu
10- Kanji in context 63-64.konu
11- Kanji in context 65-66.konu
12- NKanji in context 67-68.Konu
13- Kanji in context 69-70.Konu
14- Kanji in context 71 ve72.konu
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- N2 seviyesinde günlük yaşamda kullanılan bazı kanjileri anlar ve okuyabilir. N3 seviyesindeki kanjileri anlar ve yazabilir
2- N2 ve N3 seviyesindeki ekonomi ile ilgili kanjileri öğrenir.
3- N2 ve N3 seviyesinde duygu ve hisler ile igili kanjileri öğrenir.
4- N2 ve N3 seviyesindeki eğitim ile ilgili kanjileri öğrenir.
5- N2 ve N3 seviyesindeki siyaset alanındaki Kanjileri kanjileri öğrenir
6- N2 ve N3 seviyesindeki spor ile ilgili kanjileri öğrenir.
7- N2 ve N3 seviyesindeki hukuk alanındaki kanjileri öğrenir.
8- N2 ve N3 seviyesindeki ulaşım ve seyahat alanında kullanılan kanjileri anlar ve okuyabilir
9- N2 ve N3 seviyesindeki bazı fiillerin kanjilerini öğrenir.
10- N2 ve N3 seviyesindeki bazı sıfatların kanjilerini öğrenir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kanji in Context Workbook Vol.1
Yardımcı Kaynaklar yoku tsukau kanji 2100

Ders ile ilgili dosyalar