Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ I Üçüncü düzey TAR 609 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULKADİR YUVALI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Orta Asya’daki Türk cumhuriyetleri ile birlikte Türk dünyasını yakın tarihiyle tanıtmak.
Dersin tanımı TAR 609 ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ

Dersin içeriği
1- Türk adı ve Türklerin tarih sahnesine çıkışı
2- Türklerin anayurdu ve yayılmaları
3- İskitler
4- İskitler ve Hunlar
5- Avrupa Hunları
6- Ak Hunlar/Göktürkler
7- Tabgaç devleti
8- Ara Sınav
9- Göktürkler
10- Uygurlar
11- Kırgızlar
12- Türgişler
13- Karluklar
14- Oğuzlar
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta Asya Türk tarihinin genel hatlarını özetleyebilme
2- Orta Asya ülkelerinin tarihi süreçlerini değerlendirebilir.
3- Orta Asya’da kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi tarihlerini kavrayabilme
4- Orta Asya devletlerinin siyasi ve ekonomik özelliklerini değerlendirebilir.
5- Türklerin kültürel, dini durumlarını kavrayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. Bahaaddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar L. Rasony, Tarihte Türklük 3. Faruk Sümer, Oğuzlar 4. Z. Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş

Ders ile ilgili dosyalar