Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAVA SELÇUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDULKADİR YUVALI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Orta Asya’daki Türk cumhuriyetleri ile birlikte Türk dünyasını yakın tarihiyle tanıtmak.
|
Dersin tanımı
|
TAR 609 ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ
|
1- |
Türk adı ve Türklerin tarih sahnesine çıkışı
|
2- |
Türklerin anayurdu ve yayılmaları
|
3- |
İskitler
|
4- |
İskitler ve Hunlar
|
5- |
Avrupa Hunları
|
6- |
Ak Hunlar/Göktürkler
|
7- |
Tabgaç devleti
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Göktürkler
|
10- |
Uygurlar
|
11- |
Kırgızlar
|
12- |
Türgişler
|
13- |
Karluklar
|
14- |
Oğuzlar
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Orta Asya Türk tarihinin genel hatlarını özetleyebilme
|
2- |
Orta Asya ülkelerinin tarihi süreçlerini değerlendirebilir.
|
3- |
Orta Asya’da kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi tarihlerini kavrayabilme
|
4- |
Orta Asya devletlerinin siyasi ve ekonomik özelliklerini değerlendirebilir.
|
5- |
Türklerin kültürel, dini durumlarını kavrayabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul.
Bahaaddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
L. Rasony, Tarihte Türklük 3. Faruk Sümer, Oğuzlar 4. Z. Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş
|
|