Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ I İkinci düzey TAR 609 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULKADİR YUVALI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Orta Asya’daki Türk cumhuriyetleri ile birlikte Türk dünyasını yakın tarihiyle tanıtmak.
Dersin tanımı TAR 609 ORTA ASYA TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ

Dersin içeriği
1- Türk adı ve Türklerin tarih sahnesine çıkışı
2- Türklerin anayurdu ve yayılmaları
3- İskitler
4- İskitler ve Hunlar
5- Avrupa Hunları
6- Ak Hunlar/Göktürkler
7- Tabgaç devleti
8- Ara Sınav
9- Göktürkler
10- Uygurlar
11- Kırgızlar
12- Türgişler
13- Karluklar
14- Oğuzlar
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta Asya Türk tarihinin genel hatlarını özetleyebilme
2- Orta Asya ülkelerinin tarihi süreçlerini değerlendirebilir.
3- Orta Asya’da kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi tarihlerini kavrayabilme
4- Orta Asya devletlerinin siyasi ve ekonomik özelliklerini değerlendirebilir.
5- Türklerin kültürel, dini durumlarını kavrayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. Bahaaddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar L. Rasony, Tarihte Türklük 3. Faruk Sümer, Oğuzlar 4. Z. Velidi Togan, Umumi Türk Tarihine Giriş

Ders ile ilgili dosyalar