Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > TÜRKİYE MÜZELERİ VE ANTİK KENTLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE MÜZELERİ VE ANTİK KENTLERİ Birinci düzey TUR215.3 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NİHAT ÇEŞMECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türkiye''de bulunan müze ve antik kentler hakkında temel bilgiler kazanılmasını sağlamak
Dersin tanımı Türkiye''de bulunan müze ve antik kentler hakkında bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Müze, antik kent ve müzecilik tanımları. Müzeciliğin gelişmi ve kurumsallaşması.
2- Dünyada müzeciliğin tarihsel gelişimi
3- Türkiye''de müzeciliğin tarihsel gelişimi ve ilk müzeler
4- Müze çeşitleri ve özellikleri
5- Müzelerin yönetimi ve pazarlanması
6- Kültürel varlıkların korunması ve eski eser kaçakçılığı
7- Akdeniz Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
8- Ege Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
9- Marmara Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
10- İstanbul''da bulunan önemli müzeler
11- İç Anadolu Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
12- Karadeniz Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
13- Doğu Andolu Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
14- Güneydoğu Anadolu Bölgesi''nde bulunan önemli antik kent ve müzeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Müze, antik kent ve müzecilikle ilgili temel kavramları bilir.
2- Müze çeşitleri ve özelliklerini bilir.
3- Türkiye''de müzeciliğin tarihsel gelişimini bilir.
4- Türkiye''de yer alan önemli müze ve antik kentleri bölge ve şehir bazında bilir
5- Müzelerde sergilenen önemli eserleri bilir
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hande Akyurt Kurnaz (2023). Turist Rehberliğine Yönelik 7 Bölge Müzeler, Detay Yayıncılık: Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ayvazoğlu, Ali, Kırmızı, Hasan ve Köse, İsmail, Pratik anadolu Rehberi, Detay Yayıncılık, Ankara 2013. Video ve sunumlar.

Ders ile ilgili dosyalar