Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STAJ II |
Birinci düzey |
İNŞ 410 |
Zorunlu |
8 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Büro stajı, 6. yarıyılın (3. sınıfın) sonundan itibaren
yapılır.Şantiye stajını yapmayan veya şantiye stajından eksik günü kalan öğrenci büro
stajına başlayamaz.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Staj komisyonu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Staj komisyonu
|
Dersin veriliş şekli
|
Büro (2. Devre) Stajı resmi kurumlarda veya özel firmalarda yapılır.
Büro stajının süresi 24 iş günüdür.
|
Dersin amacı
|
Üniversitelerin İnşaat Mühendisliği bölümlerinde öğretilen teorik bilgilerin, uygulama aşaması ile bütünlüğünün sağlanması ve uygulama eksikliklerinin giderilmesi amacıyla İnşaat Mühendisliği bölümü öğrencileri staj yapmaktadırlar.Bu bakımdan, İnşaat Mühendisliği eğitiminin üniversite dışında tamamlanması gereken önemli bir bölümünü de stajlar oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Etüt, proje, organizasyon, imar uygulamaları ve yasal
düzenlemeler, iş yönetimi ve programlanması, metraj, maliyet hesapları ve hakediş ile ilgili
konuları kapsar. Staj süresince; yapılan proje ile ilgili verilerin toplanması, projenin onaydan
geçirilmesi, başlangıcı ve yapımı sürecinde yapılacak işlemler, bağlayıcı kanunlar,
yönetmelikler ve diğer prosedür hakkında bilgi edinilir. Bununla birlikte, işveren-yüklenici
ilişkileri ve organizasyonları ile statik analiz yazılımları da incelenebilir.
|
1- |
Kuruluştaki mühendislik birimleri, mühendislik birimleri dışındaki birimler, mühendis sayısı, işçi sayısı vb. hakkında genel olarak bilgi edinilmesi.
|
2- |
YAPI:Konut-Toplu Konut
|
3- |
YAPI: Fabrika İnşaatı, Prefabrikasyon,
|
4- |
YAPI: Spor Tesisleri
|
5- |
GEOTEKNİK: Palplanşlar, Ankrajlar
|
6- |
GEOTEKNİK: Kazıklar, İstinat Duvarları
|
7- |
GEOTEKNİK: Temel İnşaatı
|
8- |
ULAŞTIRMA: Karayolları, Otoyollar
|
9- |
ULAŞTIRMA: Demiryolu
|
10- |
ULAŞTIRMA: Hava Alanı
|
11- |
ULAŞTIRMA: Tünel, Köprü
|
12- |
HİDROLİK: Baraj, Akarsu Yapıları, Sulama – Kurutma
|
13- |
HİDROLİK: İçme Suyu Temini / Şebeke, Kanalizasyon
|
14- |
HİDROLİK: Arıtma Tesisleri
|
15- |
HİDROLİK: Liman –Rıhtım - Dalga Kıran
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnşaat Mühendisliği öğrencileri, staj sonunda teorik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
|
2- |
İnşaat Mühendisliği öğrencileri, staj sonunda uygulama aşamasında yaşanacak sorunlara çözüm üretme becerisi kazanır.
|
3- |
Öğrencilere imal usulleri ile ilgili gerçek uygulamalı tecrübeler kazandırmak.
|
4- |
Öğrencilere mühendislik ölçümleri ile ilgili gerçek uygulamalı tecrübeler kazandırmak.
|
5- |
İnşaat mühendislerinin endüstrideki rolünü anlamak.
|
6- |
Öğrencileri iş hayatına hazırlamak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan bütün kitaplar (Betonarme, zemin mekaniği vb.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan bütün standartlar
|
|