Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > FİZİKSEL UYGUNLUK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKSEL UYGUNLUK Birinci düzey BSÖ 308 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bu dersin yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze- Online - Gözlem Tekniği- Gösterip Yaptırma Tekniği
Dersin amacı İnsanların sağlıklı birer fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir.
Dersin tanımı Fiziksel uygunluk unsurlarını, bunları değerlendirme yöntemlerini ve geliştirmeye yönelik program hazırlamayı içerir.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtımı, dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme ve fiziksel uygunluğa giriş
2- Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramlar ve fiziksel uygunluğun unsurları
3- Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması
4- Aerobik Uygunluğun Değerlendirilmesi ve testler
5- Aerobik uygunluk geliştirme ve programlama
6- Aerobik antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
7- Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) değerlendirilmesi, test yöntemleri ve kullanılan gereçler
8- Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) geliştirme ve programlama
9- Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
10- Esneklik (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
11- Vücut Kompozisyonu Belirleme Yöntemleri
12- Vücut Kompozisyonu Belirleme Yöntemleri
13- Ağırlığın Kontrolü
14- Denge (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları açıklar
2- Fiziksel uygunluğu sağlıkla ilişkilendirebilir ve risk sınıflamasını belirleyebilir
3- Aerobik uygunluğu açıklar
4- Aerobik uygunluğu belirleme yöntemlerini(testleri) bilir ve sonuçları yorumlar
5- Kassal uygunluk sınıflamasını yapar
6- Kassal uygunluğu belirlemede kullanılan yöntemleri (testleri) bilir ve sonuçları yorumlar
7- Esneklik, denge ve vücut kompozisyonu ile ilgili kavramları ve test yöntemlerini bilir
8- Fiziksel uygunluk test bataryalarını ne olduğunu bilir ve onları uygulayabilir
9- Bireysel program geliştirme yöntemlerini bilir ve uygular
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness , Human Kinetics Books, USA, 1990. 2. George McGlynn, Dynamics of Fitness A Practical Approach, WCB McGraw-Hill,1999. 3. Jack H. Wilmore, David L. Costill, Physiology of Sports And Exercise , Human Kinetics, 1999. 4. ÖZER, K. Fiziksel Uygunluk 5. Peter J. Maud , Carl Foster . Physiological Assesment of Human Fitness ; Human Kinetics USA 1995 .
Yardımcı Kaynaklar 6. Roberts A. Robergs, Scott O. Roberts, Exercise Physiology For Fitness, Performabce and Health, WCB McGraw-Hill, 2000. 7. Thomas R. Baechle, Roger W. Earle, Fitness Weight Training, Human Kinetics, 1995. 8. ZORBA, E. Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk

Ders ile ilgili dosyalar