Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
Üçüncü düzey |
ENM 600 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Seminerdersinde öğrencilerin seçecekleri bir konuda detaylı bir literatür araştırmasına dayalı seminer hazırlayarak sunması ve akademik düzeyde paylaşıp tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Araştırma konusuna ait bilgilere ulaşarak analiz ve sentez yapmak
|
1- |
Seminer konularının belirlenerek araştırma yöntemlerinin tartışılması
|
2- |
Konuyla ilgili literatür taraması
|
3- |
Konuyla ilgili literatür taraması
|
4- |
Konuyla ilgili literatürün belirlenmesi
|
5- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
6- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
7- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
8- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
9- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
10- |
Bilgilerin değerlendirilmesi
|
11- |
Rapor hazırlama
|
12- |
Rapor hazırlama
|
13- |
Seminer hazırlığı
|
14- |
Seminer sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alanıyla ilgili literatürü kullanabilme
|
2- |
Alanıyla ilgili güncel ortamı tahlil ederek çalışmalarını konumlandırabilme
|
3- |
Araştırma konusuna ait bilgilere ulaşarak analiz ve sentez yapabilme
|
4- |
Akademik sunum kurallarına uyguın bir rapor hazırlayabilme
|
5- |
Hazırlamış olduğu raporu belirli bir topluluğa sunarak paylaşabilme
|
6- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini endüstri mühendisliği problemlerine uygulama, deney yapma ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
|
3- |
Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
|
|
5- |
Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seçilen Seminer konusuyla ilgili literatür(kitap, makale vb.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|