Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey ENM 600 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Seminerdersinde öğrencilerin seçecekleri bir konuda detaylı bir literatür araştırmasına dayalı seminer hazırlayarak sunması ve akademik düzeyde paylaşıp tartışabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Araştırma konusuna ait bilgilere ulaşarak analiz ve sentez yapmak

Dersin içeriği
1- Seminer konularının belirlenerek araştırma yöntemlerinin tartışılması
2- Konuyla ilgili literatür taraması
3- Konuyla ilgili literatür taraması
4- Konuyla ilgili literatürün belirlenmesi
5- Bilgilerin değerlendirilmesi
6- Bilgilerin değerlendirilmesi
7- Bilgilerin değerlendirilmesi
8- Bilgilerin değerlendirilmesi
9- Bilgilerin değerlendirilmesi
10- Bilgilerin değerlendirilmesi
11- Rapor hazırlama
12- Rapor hazırlama
13- Seminer hazırlığı
14- Seminer sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanıyla ilgili literatürü kullanabilme
2- Alanıyla ilgili güncel ortamı tahlil ederek çalışmalarını konumlandırabilme
3- Araştırma konusuna ait bilgilere ulaşarak analiz ve sentez yapabilme
4- Akademik sunum kurallarına uyguın bir rapor hazırlayabilme
5- Hazırlamış olduğu raporu belirli bir topluluğa sunarak paylaşabilme
6- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini endüstri mühendisliği problemlerine uygulama, deney yapma ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3- Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4- Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5- Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilen Seminer konusuyla ilgili literatür(kitap, makale vb.)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar