Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STAJ II |
Birinci düzey |
MİM 600 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci stajı
|
Dersin amacı
|
Stajların amacı, öğrencilerin, öğrenim gördükleri mimarlık programında edindikleri bilgi ve becerileri komisyon tarafından uygun görülen staj yerlerinde pekiştirerek deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin öğrenim süresince edindikleri bilgi ve becerilerini uygulama süreçlerinde pekiştirmelerini sağlayan faaliyetlerdir.
|
1- |
Büro stajı:Etüd, Avan proje-Bu staj; staj komisyonlarınca uygun görülen özel bürolar, inşaat şirketleri, yapı denetim firmaları, kamu kurum ve kuruluşlarının mimari proje üreten ve uygulayan bölümlerinde, üniversitelerde döner sermaye ve/veya araştırma merkezlerinde yürütülecek olan projelerde ve yine staj komisyonunca uygun görülen dış ülkelerdeki mimari bürolarda yapılabilir. Özel çalışan büroların, ilgili meslek odası tarafından onaylı büro tescil belgesine sahip olması gerekir.
|
2- |
ŞBüro stajı-Uygulama projesi
|
3- |
Büro stajı-Maket, perspektif gibi mimari anlatıma ve tasarıma yönelik büro çalışmaları
|
4- |
Büro stajı-Rölöve/Restitüsyon/Restorasyon projeleri
|
5- |
Büro stajı-Kentsel tasarım, şehir planlama çalışmaları
|
6- |
Şantiye stajı-Kaba ve ince yapım işleri-Bu staj; staj komisyonlarınca uygun görülen özel büro, kamu, kurum ve kuruluşları ve inşaat şirketlerinin inşaat, onarım ve restorasyon şantiyelerinde yapılabilir. Özel çalışan büroların, ilgili meslek odası tarafından onaylı büro tescil belgesine sahip olması gerekir.
|
7- |
Şantiye stajı-Yeni yapı üretimine yönelik şantiye ile ilgili üretim faaliyetleri
|
8- |
Şantiye stajı-Yapım ve montaj için gerekli çizimlerin uygulaması
|
9- |
Şantiye stajı-Maliyet analizleri ve keşifleri gibi uygulamaya yönelik faaliyetleri
|
10- |
Araştırma stajı-Rölöve/Restitüsyon/Restorasyon projeleri
|
11- |
Araştırma stajı-Arkeolojik kazı alanlarında çizim ve belgeleme çalışmaları
|
12- |
Araştırma stajı-Analitik çalışma kapsamında arazi tespit, anket çalışmaları ve diğer analiz çalışmaları
|
13- |
Araştırma stajı-Öğretim üyelerinin araştırma projelerine katılım
|
14- |
Araştırma stajı-Üniversite döner sermayesine bağlı olarak yapılan araştırma çalışmaları
|
15- |
Araştırma stajı-Laboratuar ve alan çalışmalarını (bilgisayar ortamında tasarım, aydınlatma ve akustik, topoğrafya gibi)
|
16- |
.
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
öğrencilerin, öğrenim gördükleri mimarlık programında edindikleri bilgi ve becerileri komisyon tarafından uygun görülen staj yerlerinde pekiştirerek deneyim kazanmalarını sağlamak
|
2- |
Mezuniyet sonrası mimarlığın hangi alanında çalışmayı tercih edeceklerine yönelik ön bilgi kazanımı sağlamak
|
3- |
Uygulama alanında pratik yapma olanağı bulmak
|
4- |
Büro stajı,öğrencilerin, mimari tasarım derslerinde aldığı bilgiler doğrultusunda beceri ve tecrübesini arttırıcı pratik yapma olanağını bulmasını amaçlar
|
5- |
Şantiye stajı, öğrencilerin, mimari tasarım derslerinde aldığı bilgiler doğrultusunda beceri ve tecrübesini arttırmaya yönelik olarak, şantiyede pratik yapma olanağını bulmasını amaçlar.
|
6- |
Araştırma stajı, öğrencilerin şantiye ve büro stajları haricinde kendi ilgi ve yeteneklerine uygun olarak belirleyeceği, alanlarda pratik yapma olanağını bulmasını amaçlar
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
4
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
10
|
4
|
40
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
10
|
4
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
.
|
|