Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat Teorik
|
Dersin amacı
|
Sığır, koyun ve keçilerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders damızlık işletmelerde periparturient dönemde görülebilen karbonhidrat, lipit ve protein metabolizması hastalıkları öğreten derstir.
|
1- |
İneklerde hipokalsemik doğum felci
|
2- |
Koyun ve keçilerde hipokalsemik doğum felci
|
3- |
Ketozis
|
4- |
Gebelik toksemisi
|
5- |
Süt ineklerinde lipomobilizasyon sendromu (1)
|
6- |
Süt ineklerinde lipomobilizasyon sendromu (2)
|
7- |
Hipomagnesemik tetaniler (1)
|
8- |
Hipomagnesemik tetaniler (2)
|
9- |
Sınav
|
10- |
Yatalak sendromu 1
|
11- |
Yatalak sendromu 2
|
12- |
Yatalak sendromu 3
|
13- |
Doğum sonu hemoglobinuri 1
|
14- |
Doğum sonu hemoglobinuri 2
|
15- |
Doğum sonu hemoglobinuri 3
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkları öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıkların tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci gevişgetirenlerde doğum öncesi ve doğum sonrası metabolik hastalıklardan korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
14
|
1
|
14
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
14
|
1
|
14
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
Howard J.L., 1993.Current Veterinary Therapy 3 & Food Animal Practice, W. B. Saunders Company, Philadelphia, London.
Blood, D.C., Radostits O.M., Arundel J.H., Gay C.C., 1989.Veterinary Medicine & A Textbook of the Diseases of Cattle, Sheep, Pigs, Goats and Horses, Baillière Tindall, London, Philadelphia.
|
|