Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > METİN OKUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METİN OKUMA Birinci düzey EDE 121 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE, ERMENİCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Ermenice metin okuma dersi, öğrencilerin Ermenice metinleri anlama, analiz etme ve yorumlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin okuma becerilerini güçlendirerek dilin yapısını ve kültürel bağlamını daha iyi kavramalarına yardımcı olacaktır.
Dersin tanımı Ermenice Metin Okuma dersi, öğrencilere Ermenice dilinde yazılmış metinleri anlama ve yorumlama becerisi kazandırmayı hedefler. Bu ders, dilin yapısını, kelime dağarcığını ve kültürel bağlamını anlamak için önemli bir fırsattır.

Dersin içeriği
1- Okuma anlama becerilerinin önemi hakkında bilgi
2- Dersin hedefleri ve beklentileri
3- Ön okuma, tahmin etme ve bağlamdan anlama teknikleri
4- Ana fikir ve destekleyici detayları ayırt etme
5- Her metin türünün özellikleri ve okuma teknikleri
6- Yeni kelimelerin öğrenilmesi ve bağlam içinde kullanılması
7- Kelime dağarcığını genişletme yöntemleri
8- Metinleri analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
9- Ara Sınav
10- Okuma anlama alıştırmaları
11- Grup tartışmaları ve metin analizi
12- Ermenice metinleri etkili bir şekilde okuma ve anlama becerilerini geliştirmek
13- Farklı metin türlerini tanıma ve analiz etme yeteneği kazanma
14- Kelime dağarcığını genişletme ve yeni kelimeleri bağlam içinde kullanabilme
15- Farklı metin türleri
16- Eleştirel düşünme ve analiz yeteneklerini güçlendirmek.
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı metin türlerini (edebi, bilimsel, haber vb.) anlama ve yorumlama yeteneği geliştirme
2- Ermenice metinlerde ana fikri ve destekleyici detayları ayırt edebilme
3- Yeni kelimeleri bağlam içinde anlama ve kullanabilme
4- Ön okuma, tahmin etme ve bağlamdan anlama gibi stratejileri etkili bir şekilde kullanma
5- Metinlerin yapısını ve organizasyonunu anlama becerisi kazanma
6- Metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve değerlendirme
7- Okunan metinlerdeki ana temaları ve motifleri belirleyebilme
8- Farklı bakış açılarını değerlendirerek metinler hakkında derinlemesine düşünme.
9- Okunan metinler hakkında tartışmalara etkin bir şekilde katılabilme
10- Okuma deneyimlerini paylaşma ve başkalarının görüşlerini dinleyebilme yeteneği.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ա.Ն.Քյուրքչյան, Լ.Ա.Տեր-Գրիգորյան ԱՅԲԵՆԱՐԱՆ Երեվան -2020
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar