Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey MAT 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Tüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Tüm Öğretim Üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Tez çalışması ile ilgili son gelişmelere ulaşır. Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflar ve değerlendirir. Bilimsel etiği kavrar. Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
Dersin tanımı Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme. Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme yeteneğini kazanmadır.

Dersin içeriği
1- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
5- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
6- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
7- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
8- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
9- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
10- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
11- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
12- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
13- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
14- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
15- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
2- Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
3- Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
4- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
5- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
6- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 15 210
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     622
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makaleler.
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makaleler.

Ders ile ilgili dosyalar