Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği Hemşireliği (doktora) > HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE ARAŞTIRMA VE KANIT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE ARAŞTIRMA VE KANIT Üçüncü düzey HSH 617 Seçmeli 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Türkce
Koordinatör DOÇ. DR. BETÜL ÖZEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. Handan ZİNCİR, Yrd.Doç.Dr. Habib HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif yöntem
Dersin amacı Değişen toplumsal düzen içinde aile sağlığını, aile sistemini ve aileyi etkileyen faktörleri ve aileye kuramsal yaklaşımı öğrenmesidir
Dersin tanımı Bu ders birey, değişen toplumsal düzen içinde aile sağlığını, aile sistemini ve aileyi etkileyen faktörleri ve aileye kuramsal yaklaşımı ,kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceler

Dersin içeriği
1- Bir Sistem Olarak Aile
2- Aile ve Değişim
3- Ailede Yaşam Döngüsünde İletişim, İlişkiler ve Cinsellik
4- Aile ve Kronik Hastalıklar
5- Ailede Oluşabilecek Sorunlar
6- Hukuki Boyutuyla Aile Sorunları ve Müdahaleler
7- Aileye Yönelik Psikolojik Destek ve Kuramlar
8- Şema Terapi Yaklaşımı
9- Şema Terapi Yaklaşımı
10- Bütüncül Psikoterapi
11- Bütüncül Psikoterapi
12- Çözüm Odaklı Terapi Yaklaşımı
13- Akılcı Duyusal Yaklaşım
14- Bilişsel Davranışçı Teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aile sağlığını etkileyen faktörleri ve kuramsal yaklaşımları bilme
2- Aile yaşam döngüsü ve hemşirelik arasındaki ilişkiyi kavrama
3- Aile yaşam döngüsü içerisinde aile politikaları sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4- Hemşirelerin aileye kuramsal yaklaşımın farkındalığını arttırma
5- Hemşirelerin aile sürecinde etkinliğini arttırma
6- Aile sistemleri ve hemşirelik ile ilgili olay ve durumları toplumsal bütünlük –toplumsal yapı, toplumsal belirleyiciler- ile aile kuramlarını ele alma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .Şahin Kesici, Eda Köklü Bayrakcı, Abdullah Mert, Cenk Kiper. Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. Nobel Yay. Ankara 2013 2.Şahin Kesici. Cenk Kiper. Aile Terapisine Giriş. Nobel Yay. Ankara 2012 3.Aziz Yıldırım. İbrahim Kurt. Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. Nobel Yay. Ankara 2013 4.Serap Nazlı “Aile Danışmanlığı,Anı yayıncılık,6. Baskı,Ankara/Türkiye,’011 5.William A. Haviland Kültür Antropolojisi,kaknüs yayınları2002 6. Douglas, M K., Joan U P, Marlene R, Callister L C, Hattar-Pollara M, Lauderdale J, June M, .Milstead J, Nardi D. A., Pacquiao D (2009) Standards of Practice for Culturally Competent Nursing Care: A Request for Comments, Journal of Transcultural Nursing, Volume 20 Number 3
Yardımcı Kaynaklar Doğan Çücenoğlu İnsan ilişkileri,Ankara

Ders ile ilgili dosyalar