Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BETÜL ÖZEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Handan ZİNCİR, Yrd.Doç.Dr. Habib HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Değişen toplumsal düzen içinde aile sağlığını, aile sistemini ve aileyi etkileyen faktörleri ve aileye kuramsal yaklaşımı öğrenmesidir
|
Dersin tanımı
|
Bu ders birey, değişen toplumsal düzen içinde aile sağlığını, aile sistemini ve aileyi etkileyen faktörleri ve aileye kuramsal yaklaşımı ,kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceler
|
1- |
Bir Sistem Olarak Aile
|
2- |
Aile ve Değişim
|
3- |
Ailede Yaşam Döngüsünde İletişim, İlişkiler ve Cinsellik
|
4- |
Aile ve Kronik Hastalıklar
|
5- |
Ailede Oluşabilecek Sorunlar
|
6- |
Hukuki Boyutuyla Aile Sorunları ve Müdahaleler
|
7- |
Aileye Yönelik Psikolojik Destek ve Kuramlar
|
8- |
Şema Terapi Yaklaşımı
|
9- |
Şema Terapi Yaklaşımı
|
10- |
Bütüncül Psikoterapi
|
11- |
Bütüncül Psikoterapi
|
12- |
Çözüm Odaklı Terapi Yaklaşımı
|
13- |
Akılcı Duyusal Yaklaşım
|
14- |
Bilişsel Davranışçı Teknikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aile sağlığını etkileyen faktörleri ve kuramsal yaklaşımları bilme
|
2- |
Aile yaşam döngüsü ve hemşirelik arasındaki ilişkiyi kavrama
|
3- |
Aile yaşam döngüsü içerisinde aile politikaları sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
|
4- |
Hemşirelerin aileye kuramsal yaklaşımın farkındalığını arttırma
|
5- |
Hemşirelerin aile sürecinde etkinliğini arttırma
|
6- |
Aile sistemleri ve hemşirelik ile ilgili olay ve durumları toplumsal bütünlük –toplumsal yapı, toplumsal belirleyiciler- ile aile kuramlarını ele alma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
.Şahin Kesici, Eda Köklü Bayrakcı, Abdullah Mert, Cenk Kiper. Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. Nobel Yay. Ankara 2013
2.Şahin Kesici. Cenk Kiper. Aile Terapisine Giriş. Nobel Yay. Ankara 2012
3.Aziz Yıldırım. İbrahim Kurt. Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. Nobel Yay. Ankara 2013
4.Serap Nazlı “Aile Danışmanlığı,Anı yayıncılık,6. Baskı,Ankara/Türkiye,’011
5.William A. Haviland Kültür Antropolojisi,kaknüs yayınları2002
6. Douglas, M K., Joan U P, Marlene R, Callister L C, Hattar-Pollara M, Lauderdale J, June M, .Milstead J, Nardi D. A., Pacquiao D (2009) Standards of Practice for Culturally Competent Nursing Care: A Request for Comments, Journal of Transcultural Nursing, Volume 20 Number 3
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğan Çücenoğlu İnsan ilişkileri,Ankara
|
|