Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 Üçüncü düzey ST 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencinin bütün birikimlerini kullanarak sanat tarihi ile ilgili bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda edindiği bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürüp sunması sağlanacaktır. Bu sayede öğrenci mesleki yaşamında hazırlayacağı çalışmalar için tecrübe kazanmış olacaktır.
Dersin tanımı Öğrencinin lisans ve yüksek lisansta edindiği bütün bilgi birikimini kullanarak sanat tarihi ile ilgili bir konuda yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda bilgileri bilimsel kurallara uygun yazılı bir metin haline dönüştürmesi.

Dersin içeriği
1- Tez için veri toplama
2- Tez için veri toplama
3- Kaynak taraması: Literatür araştırması, alan çalışması
4- Kaynak taraması: Literatür araştırması, alan çalışması
5- Kaynak taraması: Literatür araştırması, alan çalışması
6- Kaynakçanın oluşturulması, alan çalışması
7- Alan çalışması ve Tezin bölümlenmesi
8- Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
9- Tezin bölümlerinin yazımı ve kontrolü
10- Tezin bölümlerinin yazımı
11- Tezin bölümlerinin yazımı
12- Tezin bölümlerinin yazımı
13- Tezin bölümlerinin yazımı
14- Tezin bölümlerinin yazımı
15- Tezin bölümlerinin yazımı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konusunun amacını, kapsamını ve yöntemini tanımlar.
2- Teziyle ilgili kaynakçasını oluşturur. Konusuyla ilgili literatür hakkında detaylı bilgi verir.
3- Tezinin anahat planını çıkarır, giriş bölümünü yazar.
4- Ele aldığı konu üzerine sistematik değerlendirme yapar.
5- İhtiyaç duyduğu teknolojiyi kullanır.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 20 100
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 30 300
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -