Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE EĞİTİMİ |
İkinci düzey |
SBO 001 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. Mustafa HAMALOSMANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Temel çevre kavramlarını açıklamak, çevre sorunlarını ortaya çıkaran etkenler, çevre sorunları ve çevre sorunlarının azaltılması için alınacak tedbirler ile ilgili farkındalık oluşturmak, çevre ve çevre unsurlarını daha yakından tanımalarına fırsat sunmak,çevre konusunda yürütülen faaliyetler hakkında bilgi vermek, çevre bilinci kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders temel çevre kavramları ve çevre eğitimini konu alır.
|
1- |
Temel ekolojik kavram ve ilkeler
|
2- |
Ekosistemler
|
3- |
Besin zincirleri
|
4- |
Besin ağı
|
5- |
Habitat
|
6- |
Rekabet
|
7- |
Ortak yaşam ve karşılıklı yaşama
|
8- |
Enerji akışı
|
9- |
Maddenin dolaşımı
|
10- |
Nüfus artışı, ekolojik etki
|
11- |
Erozyon, toprak ve su kaynakları
|
12- |
Çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar
|
13- |
Çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar
|
14- |
Ortaokul programlarında çevre eğitimi
|
15- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevre bilinci kazanır
|
2- |
Çevreye duyarlılıkları artar
|
3- |
Çevreye bakış açıları farklılaşır
|
4- |
Doğaya yakınlaşır
|
5- |
Olumlu davranış değişiklikleri kazanır
|
6- |
Çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları artar
|
7- |
Problem çözme becerisi geliştirir
|
8- |
Neden sonuç ilişkisi kurabilir
|
9- |
Grup çalışmaları ve diğer sorumluluklar vasıtasıyla takım çalışmasına yatkınlık kazanır
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
M. Aydoğdu, K. Gezer, Çevre Bilimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006 2.
H. Ertürk, Çevre Bilimlerine Giriş, Vipaş, Bursa, 1998 3.
M. Karpuzcu, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2006
M. Hamalosmanoğlu (Editör), Farklı Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler Işığında Etkinliklerle Çevre Eğitimi, Eğiten Kitap, Ankara, 2019
|
|