Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > BİSİKLET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİSİKLET Birinci düzey SEÇ314 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı bisiklet temel beceri ve tekniklerinin öğretilmesi ve geliştirilmesi, bisiklet ayarının, bakımının, montajının ve onarımının yapılabilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Bisiklet ile ilgili genel bilgiler,bisiklet çeşitleri, bisikletin bölümleri, tarihçe, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimi, bisiklet ayarının, bakımının, montajının ve tamir metotlarının öğretimi

Dersin içeriği
1- Bisiklet tanımı ve bisikletin Dünya ve ülkemizde tarihi gelişimi
2- Bisiklet malzemeleri, bisiklet bölümleri, ekipmanları
3- Temel sürüş teknikleri, gidon - sele - pedal kullanımı
4- vites ve fren kullanımı, durma - kalkma kuralları
5- yokuş çıkış, yokuş iniş teknikleri
6- engel (kasis) geçiş teknikleri, kaldırım (engel) çıkış ve iniş kuralları
7- Slalom geçişleri ve bisiklet ile denge çalışmaları
8- yarışma kuralları, temel beceriler, sürüş teknikleri,
9- Bisiklet bakımı, onarımı ve montajı + Ara Sınav
10- İleri sürüş teknikleri
11- Şehir içi ve şehirler arası trafikte ulaşım ve kullanım kuralları
12- kısa, uzun, orta mesafe Antrenman örnekleri
13- lastik tamiri ve fren ayarı
14- bisiklet çeşitleri ve bisiklet seçimi hakkında bilgiler
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bisiklet disiplinlerine özgü ekipman, yarışma kuralları ve temel beceriler hakkinda genel bilgi sahibi olur
2- Doğru sürüş tekniği ve güvenli sürüş teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. güvenli bir şekilde bisiklet sürer.
3- Bisiklete binerken performansı etkileyen anatomik, aerodinamik, biyomekanik ve fizyolojik unsurlar arasindaki iliskileri kavrar.
4- Bisiklet aktiviteleri yoluyla hareket becerisi kazanimlari ve fiziksel zindelik gelisimine yonelik bilgi edinir ve uygulamalara katilir.
5- Spor, ulaşım ve rekreasyonel amaçlı bisiklet kullanımı ile ilişkili ihtiyaçları kavrar
6- Türkiyede Bisiklet, Rekreasyonel bisiklet aktiviteleri ile iliskili acilimlar ve is olanaklari hakkinda bilgi edinir.
7- bisiklet secimi, temel bisiklet bakimi konularinda bilgi sahibi olur.
8- bisikletin lastik patlağının tamirini bilir ve patladığında lastik onarımını yapar.
9- fren ayarlarını bilir ve fren ayarı bozuk bisikletlerin fren ayarlarını yapar.
10- şehir içi ulaşım amaçlı bisiklet kurallarını bilir ve ulaşım için kurallara uygun bisiklet kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kaplan, H., Ulvi, H. “Ekolojik Kentsel Ulaşımda Bisikletin Yeri, Bu Bağlamda Avrupa Kentlerinden Örneklerin İncelenmesi”, Dünya Bisiklet Günü Sempozyumu, (2005).
Yardımcı Kaynaklar Minken,H.;Jonsson,D., ‘’Developing Sustainable Land use and Transport Strategies-A Methodological Guidebook’’, Institute of Economics, Norway, (2003). Brigham, D, ‘’ Biking under the Big-Sky - Is human-powered transportation viable in Montana's wide-openspaces (Bike-Net, a bicycle plan for off-road bike trails in Billings)‘, Landscape Archıtecture, (2002).

Ders ile ilgili dosyalar