Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİSİKLET |
Birinci düzey |
SEÇ314 |
Seçmeli |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr.Gör.HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
bisiklet temel beceri ve tekniklerinin öğretilmesi ve geliştirilmesi, bisiklet ayarının, bakımının, montajının ve onarımının yapılabilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bisiklet ile ilgili genel bilgiler,bisiklet çeşitleri, bisikletin bölümleri, tarihçe, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimi, bisiklet ayarının, bakımının, montajının ve tamir metotlarının öğretimi
|
1- |
Bisiklet tanımı ve bisikletin Dünya ve ülkemizde tarihi gelişimi
|
2- |
Bisiklet malzemeleri, bisiklet bölümleri, ekipmanları
|
3- |
Temel sürüş teknikleri, gidon - sele - pedal kullanımı
|
4- |
vites ve fren kullanımı, durma - kalkma kuralları
|
5- |
yokuş çıkış, yokuş iniş teknikleri
|
6- |
engel (kasis) geçiş teknikleri, kaldırım (engel) çıkış ve iniş kuralları
|
7- |
Slalom geçişleri ve bisiklet ile denge çalışmaları
|
8- |
yarışma kuralları, temel beceriler, sürüş teknikleri,
|
9- |
Bisiklet bakımı, onarımı ve montajı + Ara Sınav
|
10- |
İleri sürüş teknikleri
|
11- |
Şehir içi ve şehirler arası trafikte ulaşım ve kullanım kuralları
|
12- |
kısa, uzun, orta mesafe Antrenman örnekleri
|
13- |
lastik tamiri ve fren ayarı
|
14- |
bisiklet çeşitleri ve bisiklet seçimi hakkında bilgiler
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bisiklet disiplinlerine özgü ekipman, yarışma kuralları ve temel beceriler hakkinda genel bilgi sahibi olur
|
2- |
Doğru sürüş tekniği ve güvenli sürüş teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. güvenli bir şekilde bisiklet sürer.
|
3- |
Bisiklete binerken performansı etkileyen anatomik, aerodinamik, biyomekanik ve fizyolojik unsurlar arasindaki iliskileri kavrar.
|
4- |
Bisiklet aktiviteleri yoluyla hareket becerisi kazanimlari ve fiziksel zindelik gelisimine yonelik bilgi edinir ve uygulamalara katilir.
|
5- |
Spor, ulaşım ve rekreasyonel amaçlı bisiklet kullanımı ile ilişkili ihtiyaçları kavrar
|
6- |
Türkiyede Bisiklet, Rekreasyonel bisiklet aktiviteleri ile iliskili acilimlar ve is olanaklari hakkinda bilgi edinir.
|
7- |
bisiklet secimi, temel bisiklet bakimi konularinda bilgi sahibi olur.
|
8- |
bisikletin lastik patlağının tamirini bilir ve patladığında lastik onarımını yapar.
|
9- |
fren ayarlarını bilir ve fren ayarı bozuk bisikletlerin fren ayarlarını yapar.
|
10- |
şehir içi ulaşım amaçlı bisiklet kurallarını bilir ve ulaşım için kurallara uygun bisiklet kullanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kaplan, H., Ulvi, H. “Ekolojik Kentsel Ulaşımda Bisikletin Yeri, Bu Bağlamda Avrupa Kentlerinden Örneklerin İncelenmesi”, Dünya Bisiklet Günü Sempozyumu, (2005).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Minken,H.;Jonsson,D., ‘’Developing Sustainable Land use and Transport Strategies-A Methodological Guidebook’’, Institute of Economics, Norway, (2003).
Brigham, D, ‘’ Biking under the Big-Sky - Is human-powered transportation viable in Montana's wide-openspaces (Bike-Net, a bicycle plan for off-road bike trails in Billings)‘, Landscape Archıtecture, (2002).
|
|