Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Biyomedikal Mühendisliği > DEVRE TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEVRE TEORİSİ Birinci düzey BMM201 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA İÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Temel devre analiz tekniklerinin ve teoremlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Elektrik devre temelleri, Doğru akım (DC) ve Alternatif akım (AC) analiz teknikleri ve teoremleri yer almaktadır.

Dersin içeriği
1- Akım, gerilim, güç kavramlarının ve devre elemanlarının (bağımlı, bağımsız kaynaklar) tanıtılması.
2- Devre elemanları, direnç devreleri, Ohm yasası.
3- Dirençli devrelerin analizinde kullanılan Kirchoff kanunları.
4- Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
5- Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
6- Temel op-amp analizi.
7- Lineerlik, süperpozisyon.
8- Ara sınav
9- Kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremi
10- Maksimum güç transferi, Duyarlılık analizi.
11- Kapasitörler ve indüktörlerin devredeki akım gerilim özellikleri.
12- Sinüzoid ve fazörler
13- Sinüzoidal sürekli surum analizi.
14- Ani ve Ortalama Güç, Efektif Güç
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik devrelerle ilgili temel kavramlar (Akım, Gerilim, Güç ...) hakkında bilgi sahibi olmak
2- Ohm ve Kirşof kanunlarının öğrenilmesi, temel devrelerde düğüm ve göz analizleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Devre analiz tekniklerinin öğrenilmesi ( Lineerlik, Süperpozisyon, Kaynak Dönüşümü, Thevenin Norton, Maksimum güç teoremi) hakkında bilgi sahibi olmak
4- RL ve RC devrelerinin dc/ac analizlerinin yapılması, RLC devrelerinin analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5- Sürekli durum analizi, sinüzoidler fazörlerhakkında bilgi sahibi olmak
6- Ani ortalama efektif güç kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12- 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13- 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14- 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15- 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 12 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektrik Devre Temelleri, Ders Notları Devre Analizi, Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-1 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-II Uğur Arifoğlu, Sakarya Üniversitesi, Alfa Basın Yayın Dağıtım Ltd.Şti.,2000 Nilsson and Rieder, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall, 2005,2008,2011

Ders ile ilgili dosyalar