Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > DEVRE TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEVRE TEORİSİ Birinci düzey BMM201 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA İÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA İÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Temel devre analiz tekniklerinin ve teoremlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Elektrik devre temelleri, Doğru akım (DC) ve Alternatif akım (AC) analiz teknikleri ve teoremleri yer almaktadır.

Dersin içeriği
1- Akım, gerilim, güç kavramlarının ve devre elemanlarının (bağımlı, bağımsız kaynaklar) tanıtılması.
2- Devre elemanları, direnç devreleri, Ohm yasası.
3- Dirençli devrelerin analizinde kullanılan Kirchoff kanunları.
4- Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
5- Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
6- Temel op-amp analizi.
7- Lineerlik, süperpozisyon.
8- Ara sınav
9- Kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremi
10- Maksimum güç transferi, Duyarlılık analizi.
11- Kapasitörler ve indüktörlerin devredeki akım gerilim özellikleri.
12- Sinüzoid ve fazörler
13- Sinüzoidal sürekli surum analizi.
14- Ani ve Ortalama Güç, Efektif Güç
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik devrelerle ilgili temel kavramlar (Akım, Gerilim, Güç ...) hakkında bilgi sahibi olmak
2- Ohm ve Kirşof kanunlarının öğrenilmesi, temel devrelerde düğüm ve göz analizleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Devre analiz tekniklerinin öğrenilmesi ( Lineerlik, Süperpozisyon, Kaynak Dönüşümü, Thevenin Norton, Maksimum güç teoremi) hakkında bilgi sahibi olmak
4- RL ve RC devrelerinin dc/ac analizlerinin yapılması, RLC devrelerinin analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5- Sürekli durum analizi, sinüzoidler fazörlerhakkında bilgi sahibi olmak
6- Ani ortalama efektif güç kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 12 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektrik Devre Temelleri, Ders Notları Devre Analizi, Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-1 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-II Uğur Arifoğlu, Sakarya Üniversitesi, Alfa Basın Yayın Dağıtım Ltd.Şti.,2000 Nilsson and Rieder, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall, 2005,2008,2011

Ders ile ilgili dosyalar