Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DEVRE TEORİSİ |
Birinci düzey |
BMM201 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMRA İÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEMRA İÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Temel devre analiz tekniklerinin ve teoremlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Elektrik devre temelleri, Doğru akım (DC) ve Alternatif akım (AC) analiz teknikleri ve teoremleri yer almaktadır.
|
1- |
Akım, gerilim, güç kavramlarının ve devre elemanlarının (bağımlı, bağımsız kaynaklar) tanıtılması.
|
2- |
Devre elemanları, direnç devreleri, Ohm yasası.
|
3- |
Dirençli devrelerin analizinde kullanılan Kirchoff kanunları.
|
4- |
Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
|
5- |
Düğüm ve çevre analizi teknikleri;
|
6- |
Temel op-amp analizi.
|
7- |
Lineerlik, süperpozisyon.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremi
|
10- |
Maksimum güç transferi, Duyarlılık analizi.
|
11- |
Kapasitörler ve indüktörlerin devredeki akım gerilim özellikleri.
|
12- |
Sinüzoid ve fazörler
|
13- |
Sinüzoidal sürekli surum analizi.
|
14- |
Ani ve Ortalama Güç, Efektif Güç
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Elektrik devrelerle ilgili temel kavramlar (Akım, Gerilim, Güç ...) hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Ohm ve Kirşof kanunlarının öğrenilmesi, temel devrelerde düğüm ve göz analizleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Devre analiz tekniklerinin öğrenilmesi ( Lineerlik, Süperpozisyon, Kaynak Dönüşümü, Thevenin Norton, Maksimum güç teoremi) hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
RL ve RC devrelerinin dc/ac analizlerinin yapılması, RLC devrelerinin analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Sürekli durum analizi, sinüzoidler fazörlerhakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Ani ortalama efektif güç kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
12
|
36
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
118
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Elektrik Devre Temelleri, Ders Notları
Devre Analizi, Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-1
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Doğru Akım Devreleri Cilt-II
Uğur Arifoğlu, Sakarya Üniversitesi, Alfa Basın Yayın Dağıtım Ltd.Şti.,2000
Nilsson and Rieder, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall, 2005,2008,2011
|
|