Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARI Birinci düzey İNŞ 406 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AYKUT EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDAL UNCUOĞLU, DOÇ. DR. ZÜLKÜF KAYA, DOÇ. DR. BEKİR AKTAŞ, PROF. DR. A. ALPER ÖNER, PROF. DR. OKAN KARAHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli 1 - Anlatım, 2 - Soru - Cevap, 3 - Tartışma, 4 - Alıştırma ve Uygulama, 5 - Gösteri, 6 - Gösterip Yaptırma, 8 - Grup Çalışması, 13 - Deney/Laboratuar
Dersin amacı İnşaat Mühendisliğinde Laboratuvar Uygulamaları dersi öğrencilere, inşaat mühendisliğinde kullanılan deneyleri yapabilme becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Giriş, Yapı Malzemesi Deneyleri, Hidrolik Deneyleri, Geoteknik Deneyleri, Ulaştırma Deneyleri

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Orifismetre deneyi.
3- Ventrimetre deneyi ve su jeti deneyi
4- Ölçme savaklar deneyi ve Enerji kayıpları deneyi
5- Bitüm Penetrason Deneyi, Nicholson Soyulma deneyi stripping test
6- Kalifornya Taşıma Gücü (CBR) deneyi Ratio test (CBR)
7- Marshall deneyi
8- Beton Dayanım Deneyleri
9- Ara Sınav
10- Çelik Çekme Deneyleri
11- Yapıda Dayanım Deneyleri (Tahribatlı ve Tahribatsız Yöntemler)
12- Su muhtevası, Elek analizi (kuru elek ve ıslak Elek analizleri) Piknometre deneyi
13- Kompaksiyon deneyi ve sand coneKum konisi deneyi
14- Serbest Basınç Deneyi ve Ödometre Deneyi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beton dayanım deneylerini ve değerlendirmesini bilir.
2- İlgili deney standartlarını bilir.
3- Zemin deneylerinin önemini ve zeminlerin sınıflandırılmasını bilir.
4- Hidrolik deneylerini bilir.
5- Konsolidasyon deneyini ve değerlendirmesini bilir.
6- CBR deneyini ve değerlendirmesini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnşaat Mühendisliği Bölümü Laboaratuar Ders Notları, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Beton ve Beton Bileşenleri Deneyleri, Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık, 2013. Zemin Mekaniği Laboratuvar Deneyleri: Cilt 1 - İndeks ve Sınıflama Deneyleri Mustafa Özer, Mehmet Orhan, Nihat S. Işık, Gazi Kitapevi, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar