Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI – II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI – II Birinci düzey ELIT430 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri N/A
Eğitimin dili INGILIZCE
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı N/A
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı N/A
Dersin veriliş şekli YUZYUZE
Dersin amacı Her toplumun edebiyatı vardır. Edebiyat, insana dolayısıyla topluma has bir uğraştır. Bu baglamda 5 ve 15 yylar arasinda ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri analiz etmeyi hedeflemektedir. Ortacag Ingiliz Edebiyati II dersi, bir donem onceki dersin devami niteliginde olup 13-15yy arasindaki metinleri incelemektedir.
Dersin tanımı ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri 13-15yy arasinda incelemektedir.

Dersin içeriği
1- Ders İzlencesinin Açıklanması Introduction to the Literature of Medieval England II
2- Mapping Romance
3- It is a woman’s world
4- Beauties and Beasts
5- Plotting Romance: How to make Medieval Fictions
6- The Politics of eating in Medieval Imagination
7- Comparative Discourses of Desire
8- Writing Aloud and Storytelling
9- Midterm Week
10- Sir Thopas
11- Animals in the Middle Ages
12- Making Identities
13- Manuscripts and literary texts
14- Post-medieval reflections
15- Final Week
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ingiliz toplumu ve edebiyati hakkinda elestirel bakis acisi kazanmak ve edebiyata yansimalarinin dogrulugunu ya da yanlisligini tartismak.
2- Edebiyatin toplumu yansıtıp yansıtmadığı kullanilan diller araciligiyla yordamlamak
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı primary sources to be provided
Yardımcı Kaynaklar N/A

Ders ile ilgili dosyalar