Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI – II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA ÇAĞ İNGİLİZ EDEBİYATI – II İkinci düzey ELIT430 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri N/A
Eğitimin dili INGILIZCE
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı N/A
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı N/A
Dersin veriliş şekli YUZYUZE
Dersin amacı Her toplumun edebiyatı vardır. Edebiyat, insana dolayısıyla topluma has bir uğraştır. Bu baglamda 5 ve 15 yylar arasinda ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri analiz etmeyi hedeflemektedir. Ortacag Ingiliz Edebiyati II dersi, bir donem onceki dersin devami niteliginde olup 13-15yy arasindaki metinleri incelemektedir.
Dersin tanımı ortacag ingiliz edebiyatı, sozlu kultur ile baslayan yazili edebiyata aktarilan metinleri 13-15yy arasinda incelemektedir.

Dersin içeriği
1- Ders İzlencesinin Açıklanması Introduction to the Literature of Medieval England II
2- Mapping Romance
3- It is a woman’s world
4- Beauties and Beasts
5- Plotting Romance: How to make Medieval Fictions
6- The Politics of eating in Medieval Imagination
7- Comparative Discourses of Desire
8- Writing Aloud and Storytelling
9- Midterm Week
10- Sir Thopas
11- Animals in the Middle Ages
12- Making Identities
13- Manuscripts and literary texts
14- Post-medieval reflections
15- Final Week
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ingiliz toplumu ve edebiyati hakkinda elestirel bakis acisi kazanmak ve edebiyata yansimalarinin dogrulugunu ya da yanlisligini tartismak.
2- Edebiyatin toplumu yansıtıp yansıtmadığı kullanilan diller araciligiyla yordamlamak
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı primary sources to be provided
Yardımcı Kaynaklar N/A

Ders ile ilgili dosyalar