Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ROMANA GİRİŞ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMANA GİRİŞ - I Birinci düzey ELIT203 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Emel Aycan Asma
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Romanın başlangıcı tanımı,edeiyat türleri arasındaki yeri çeşitleri ve yüzyıllara ve dönemlere göre gelişimi, Amerikan ve İngiliz romanlarından örneklerle roman incelemesi yöntemlerini tanıtmak
Dersin tanımı Romanın başlıngıcından günümüze kadar tarihçesi, türleri, ve sosyal ve psikolojik etkilerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Giriş: Müfredat tanıtımı ve Roman Nedir? açıklanması.
2- Romanın Ortaya Çıkışı,türleri,dünyada ve İngiliz Edebiyatında ilk roman hangisidir?
3- Romanın Tarihçesi, roman ekolleri.
4- Romanın Unsurları, romanın Yapısı.
5- Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
6- Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
7- Roman analizi:Daniel Defoe ve Robinson Crusoe.
8- Ara Sınav
9- Jonathan Swift,diğer eserleri ve Güliver''in Gezilerinin Analiz edilmesi.
10- Hiciv nedir?Güliver''in Gezilerinde hiciv kavramının tartışılması.
11- Richardson''ın Pamela adlı romanı.
12- Ann Radcliffe''in The Mysteries of Udolpho adlı Romanı.
13- Samuel Richardson''ın ,Pamela, shamela and Tom Jones adlı eserlerindeki bakış açısı, türü, dünya görüşü his other works, perspective, genre and world view . Lawrence Sterne''ün Tristram Shandy adlı eserinin incelenmesi.
14- Dönem konularının gözden geçirilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngiliz Romanının Gelişimi ve yükselme dönemini bilir.
2- Edebiyat türü olarak İngiliz Romanının analizini yapar
3- Romanın unsurları, toplumsal ve felsefi gelişmeleri bilir.
4- Dönemin başlıca romancıları ve onların romanlarının analizine aşina olur.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hawrhorn, Jeremy (1989). Studying The Novel. Edward Arnold.
Yardımcı Kaynaklar Forster, E.M. Aspects of the Novel

Ders ile ilgili dosyalar