Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > ASTRONOMİDE GÖRÜNTÜ İŞLEME- I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ASTRONOMİDE GÖRÜNTÜ İŞLEME- I Üçüncü düzey AUB 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ------
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KÜRŞAD YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KÜRŞAD YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----------------
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Astronomik CCD görüntülerin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Astronomide kullanılan hemen her türlü gözlem aletinin arkasında mutlaka bir CCD kamera bulunmaktadır. Bu CCD kameralardan elde edilecek olan görüntülerin ne şekilde işlenmesi gerektiği konusu önem kazanmaktadır. Bu görüntülerin nasıl oluştuğu ön kalibrasyonlarında neler yapıldığı hakkında bilgi verilecek. Teorik bilgilerden sonra Python programlama dili ile sahtge ve gerçek veriler ile çalışılacaktır.

Dersin içeriği
1- CCD Nedir? Neden CCD? CCD türleri.
2- CCD lerin karakteristik özellikleri.
3- CCD ile görüntü oluşturma
4- CCD görüntülerindeki hatalar
5- Kuantum etkinliği, taşma, toplama. Dark, bias ve düz-alan görüntü kavramları.
6- Python uygulama: gerçek olmayan bir görüntü oluşturma (reading noise)
7- Python uygulama: gerçek olmayan bir görüntü oluşturma (Dark ve Bias)
8- Python uygulama: gerçek olmayan bir görüntü oluşturma (Uniform olmayan hassasiyet)
9- ARASINAV
10- Görüntü birleştirme, çoklu tarama ve görüntü yükleme.
11- Python ile gerçek bir astronomik CCD görüntüsü işleme (Termoelektrik Soğutmalı CCD).
12- Python ile gerçek bir astronomik CCD görüntüsü işleme (Termoelektrik Soğutmalı CCD).
13- Python ile gerçek bir astronomik CCD görüntüsü işleme (Sıvı azot Soğutmalı CCD).
14- Python ile gerçek bir astronomik CCD görüntüsü işleme (Sıvı azot Soğutmalı CCD).
15- FİNAL
16- ------
17- ------
18- ------
19- ------
20- ------

Dersin öğrenme çıktıları
1- CCD hakkında temel bilgiler.
2- Astronomide kullanılan CCD görüntüler.
3- Görüntülerde oluşan hatalar
4- Hataların nasıl giderilebileceği
5- Kalibrasyon
6- Görüntü birleştirme
7- ------
8- ------
9- ------
10- ------

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 7 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 15 3 45
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı STEVE B. HOWELL,Handbook of CCD Astronomy, Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK
Yardımcı Kaynaklar ---------------------------

Ders ile ilgili dosyalar