Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > TEKNİK RESİM VE RÖLÖVE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKNİK RESİM VE RÖLÖVE II Birinci düzey SNT210 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Teknik Resim ve Rölöve I dersini başarmış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrencilere basit geometrik çizimlerin yaptırılması şeklinde çizim pratikleri kazandırılacaktır.
Dersin amacı Çizim tekniklerinin öğretilmesi, Rölöve dersine hazırlamak. Kurşun kalem kullanarak çizim uygulamalarının yapılması.
Dersin tanımı Rölöve tarihi bir yapının ölçülerek plan, kesit ve görünüşlerinin çizildiği derstir.

Dersin içeriği
1- Rölöve ile ilgili tanımların yapılması
2- Rölöve de kullanılacak aletlerin tanıtılması
3- Ölçek kavramının tanımı yapılarak, çeşitlerinin anlatılması
4- Krokinin nasıl çizileceği üzerinde uygulamalı olarak anlatılması
5- Rölöve de kullanılan plan çeşitlerinin tanıtılması
6- Arazide bir türbe’nin plan ölçülerinin alınması
7- Arazide alınan plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesi
8- ARA SINAV
9- Arazide bir mescid’in plan ölçülerinin alınması
10- Arazide alınan plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesi
11- Arazide bir cami’nin plan ölçülerinin alınması
12- Arazide alınan plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesi
13- Arazide bir Türk Evi’nin plan ölçülerinin alınması
14- Arazide alınan plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rölövenin tanımının ve rölevede kullanılacak aletleri tanıyarak öğrenmek.
2- Ölçek kavramının tanımının, çeşitlerini öğrenmek.
3- Krokinin nasıl çizileceği üzerinde uygulamalı olarak öğrenmek.
4- Rölöve de kullanılan plan çeşitlerini tanıyıp kavramak.
5- Arazide bir türbe’nin plan ölçülerinin alınmasını, sınıfta ölçekli olarak çizilmesini öğrenmek.
6- Arazide bir mescid’in plan ölçülerinin alınmasını, sınıfta ölçekli olarak çizilmesini öğrenmek.
7- Arazide bir cami’nin plan ölçülerinin alınmasını öğrenmek.
8- Arazide alınan cami plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesini öğrenmek.
9- Arazide bir Türk Evi’nin plan ölçülerinin alınmasını öğrenmek.
10- Arazide alınan Türk Evi plan ölçülerinin sınıfta ölçekli olarak çizilmesini öğrenmek.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 1 13
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 4 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 6 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar