Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > İMMUNO-SEROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMMUNO-SEROLOJİ Üçüncü düzey MİK 605 Zorunlu 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Mikrobiyoloji ile ilgili doktora derslerini almış olmak
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CEM ARTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK VE PRATİK SUNUM
Dersin amacı İmmünolojik ve serolojik tanımların yapılarak, ilgili testlerin öğretilmesi
Dersin tanımı İmmuno-seroloji

Dersin içeriği
1- İmmunolojiye giriş ve tarihçe
2- İmmun sistemin yapısı
3- İmmun yanıt
4- Antijenler ve immunojenler
5- İmmun sistem hücreleri ve organları
6- Immunoglobulin sentezi ve fonksiyonları
7- Kompleman sistemi
8- Sitokinler
9- İn-vitro-antijen-antikor reaksiyonları
10- Serolojik metodlar
11- Aglutinasyon reaksiyonları
12- Notralizasyon metodları
13- Mikro ve Makro ELISA sistemleri
14- Immunofloresans sitemleri
15- Moleküler metodlar
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmmun sistem elemanlarını sayabilme
2- İmmünolojik ve serolojik metodları anlatabilme
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 5 70
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları ve Basic and Clinical Immunology Seventh Ed.
Yardımcı Kaynaklar 1-Prof. Dr. Ekrem Gülmezoğlu-İmmunoloji 2-Manual of Clinical laboratory Immunology Third Ed.

Ders ile ilgili dosyalar