Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA AMBALAJLAMA İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA AMBALAJLAMA İLKELERİ Birinci düzey GM 478 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OYA SİPAHİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze teorik ders anlatımı
Dersin amacı Dersin amacı belli bir gıda ürünü için kullanılabilecek gıda ambalaj seçenekleri arasından en fonksiyonel ambalajın seçimini yeteneğinin öğrenciye kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı Günümüz gıda ambalajlama ilkelerinin öğrenciye aktarılması ve çeşitli ambalaj malzemeleri hakkında derinlemesine bilgi verilmesini hedefleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Ambalajlamanın tarihi
2- Genel prensipleri
3- Kağıt ve mukavva
4- Cam
5- Metal
6- Polimerler
7- Polimerler
8- Ara sınav
9- Modifiye atmosfer paketleme
10- Aktif ambalaj teknolojileri
11- Gıda-ambalaj etkileşimleri
12- Gıda dağıtımı ve paketleme
13- Gıda paketlemesi ve tüketici yaklaşımları
14- Dönem sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; paketleme malzemeleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır.
2- Belirli bir gıda ürünü için en uygun paket malzemesini seçebilecektir.
3- Yeni gıda paketleme yöntem ve materyalleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4- Aktif paketleme teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5- Paket malzemeleri ve gıdalar arasındaki etkileşimler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
6- Gıda paketlerinin tüketici davranışlarını nasıl etkileyebileceği hususunda bilgi sahibi olacaklardır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Food Packaging: Principles and Practice, Gordon L. Robertson, CRC Press, Third Edition.

Ders ile ilgili dosyalar