Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > HAVACILIK KURALLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAVACILIK KURALLARI Birinci düzey UGMB 114 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Uçak bakım faaliyetleri ile dolaylı veya doğrudan ilgili ulusal ve uluslararası havacılık kurallarının öğretilmesi
Dersin tanımı Uçak Bakım faaliyetleri ile ilgili havacılık kuralları

Dersin içeriği
1- Düzenleyici Çerçeve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün (ICAO) Rolü 2920 Sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün Teşkilat, Yetki ve Sorumlulukları (4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 31inci Bölümü),
2- Diğer Sivil Havacılık Otoriteleri ile ilişkiler (EASA, FAA, vs.) Sivil Havacılık Mevzuatına Genel Bakış, (Yönetmelikler, Talimatlar, Genelgeler) SHY-21, SHY-M, SHY-145, SHY-66, SHY-147, SHT-21, SHT-M, SHT-145, SHT-66, SHT-147, SHT-SMS, SHT-Olay, SHY-İPC düzenlemeleri ve aralarındaki ilişkiler
3- Onaylayıcı Personel – Bakım SHY-66, SHT-66 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
4- Onaylayıcı Personel – Bakım SHY-66, SHT-66 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
5- Onaylanmış Bakım Kuruluşları SHY-145, SHT-145 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
6- Onaylanmış Bakım Kuruluşları SHY-145, SHT-145 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
7- Hava operasyonları SHT-OPS''un tüm bölümleri Hava İşletici Sertifikaları Sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili işleticinin sorumlulukları Hava Aracı Bakım Programı
8- Ara Sınav
9- Hava Aracı Milliyeti Ve Tescil İşaretleri Talimatı (SHT-7) Asgari Teçhizat Listesi (MEL) ile Konfigürasyondan Sapma Listesi (CDL) Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri)
10- Hava aracı, parça ve cihaz sertifikasyonu (a) Genel SHY-21, SHT-21 ve EASA CS-23, 25, 27, 29 sertifikasyon spesifikasyonları
11- (b) Dokümanlar Uçuşa Elverişlilik Sertifikası; kısıtlı uçuşa elverişlilik sertifikaları ve uçuş izni; Tescil Sertifikası; Gürültü Sertifikası; Ağırlık Tablosu; Telsiz İstasyonu Lisansı ve Onayı
12- Sürekli Uçuşa Elverişlilik Sürekli uçuşa elverişlilik; SHY-21 ve SHT-21 hükümleri SHY-M ve SHT-M
13- Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) (a) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri; Uçuşa Elverişlilik Direktifleri; Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Modifikasyon ve tamirler; Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parça kataloğu, vb.; Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari Teçhizat Listeleri, Asgari Teçhizat Listesi, Dispeç Sapma Listeleri;
14- (b) Sürekli uçuşa elverişlilik; Asgari teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları; Sadece B1 ve B2 lisansları için: ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim (All Weather Operations), Kategori 2/3 işletimleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ICAO ve diğer havacılık otoritelerinin rollerini tanımlar.
2- EASA''nın görevini ve diğer havacılık otoriteleri ile ilişkisini açıklar.
3- Part 66 gerekliliklerini detaylı açıklar
4- Part 145 gerekliliklerini açıklar
5- Ticari hava taşımacılığı gerekliliklerini analiz eder.
6- Havaaracı ve parça tasarımı ile üretimi gereklilikleri açıklar
7- Part M gerekliliklerini açıklar
8- Ulusal ve uluslararası gereklilikleri analiz edebilecektir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERÜ Modül 10 Havacılık Kuralları Eğitim Dokümanı
Yardımcı Kaynaklar http://mevzuat.shgm.gov.tr/, https://www.easa.europa.eu/regulations -TTS Integrated training system EASA part 66 pub.Total Training Support Module 10:Aviation legislation

Ders ile ilgili dosyalar