Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAVACILIK KURALLARI |
Birinci düzey |
UGMB 114 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Uçak bakım faaliyetleri ile dolaylı veya doğrudan ilgili ulusal ve uluslararası havacılık kurallarının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Uçak Bakım faaliyetleri ile ilgili havacılık kuralları
|
1- |
Düzenleyici Çerçeve
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün (ICAO) Rolü
2920 Sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün Teşkilat, Yetki ve Sorumlulukları (4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 31inci Bölümü),
|
2- |
Diğer Sivil Havacılık Otoriteleri ile ilişkiler (EASA, FAA, vs.)
Sivil Havacılık Mevzuatına Genel Bakış, (Yönetmelikler, Talimatlar, Genelgeler)
SHY-21, SHY-M, SHY-145, SHY-66, SHY-147, SHT-21, SHT-M, SHT-145, SHT-66, SHT-147, SHT-SMS, SHT-Olay, SHY-İPC düzenlemeleri ve aralarındaki ilişkiler
|
3- |
Onaylayıcı Personel – Bakım
SHY-66, SHT-66 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
|
4- |
Onaylayıcı Personel – Bakım
SHY-66, SHT-66 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
|
5- |
Onaylanmış Bakım Kuruluşları
SHY-145, SHT-145 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
|
6- |
Onaylanmış Bakım Kuruluşları
SHY-145, SHT-145 ve SHT-M (Altıncı Bölüm- F Bakım Kuruluşu) mevzuatı
|
7- |
Hava operasyonları
SHT-OPS''un tüm bölümleri
Hava İşletici Sertifikaları
Sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili işleticinin sorumlulukları
Hava Aracı Bakım Programı
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Hava Aracı Milliyeti Ve Tescil İşaretleri Talimatı (SHT-7)
Asgari Teçhizat Listesi (MEL) ile Konfigürasyondan Sapma Listesi (CDL)
Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar
Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri)
|
10- |
Hava aracı, parça ve cihaz sertifikasyonu
(a) Genel
SHY-21, SHT-21 ve EASA CS-23, 25, 27, 29 sertifikasyon spesifikasyonları
|
11- |
(b) Dokümanlar
Uçuşa Elverişlilik Sertifikası; kısıtlı uçuşa elverişlilik sertifikaları ve uçuş izni; Tescil Sertifikası; Gürültü Sertifikası;
Ağırlık Tablosu; Telsiz İstasyonu Lisansı ve Onayı
|
12- |
Sürekli Uçuşa Elverişlilik
Sürekli uçuşa elverişlilik; SHY-21 ve SHT-21 hükümleri
SHY-M ve SHT-M
|
13- |
Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise)
(a) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri;
Uçuşa Elverişlilik Direktifleri; Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Modifikasyon ve tamirler; Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parça kataloğu, vb.;
Sadece A ila B2 lisansları için:
Ana Asgari Teçhizat Listeleri, Asgari Teçhizat Listesi, Dispeç Sapma Listeleri;
|
14- |
(b) Sürekli uçuşa elverişlilik;
Asgari teçhizat gereklilikleri - Test uçuşları;
Sadece B1 ve B2 lisansları için: ETOPS, bakım ve dispeç gereklilikleri; Her Hava Koşulunda İşletim (All Weather Operations), Kategori 2/3 işletimleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ICAO ve diğer havacılık otoritelerinin rollerini tanımlar.
|
2- |
EASA''nın görevini ve diğer havacılık otoriteleri ile ilişkisini açıklar.
|
3- |
Part 66 gerekliliklerini detaylı açıklar
|
4- |
Part 145 gerekliliklerini açıklar
|
5- |
Ticari hava taşımacılığı gerekliliklerini analiz eder.
|
6- |
Havaaracı ve parça tasarımı ile üretimi gereklilikleri açıklar
|
7- |
Part M gerekliliklerini açıklar
|
8- |
Ulusal ve uluslararası gereklilikleri analiz edebilecektir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ERÜ Modül 10 Havacılık Kuralları Eğitim Dokümanı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://mevzuat.shgm.gov.tr/,
https://www.easa.europa.eu/regulations
-TTS Integrated training system EASA part 66 pub.Total Training Support Module 10:Aviation legislation
|
|