Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji(doktora) > VETERİNER HALK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VETERİNER HALK SAĞLIĞI Üçüncü düzey VBH 610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilere halk sağlığının korunması ve bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi verilir.
Dersin tanımı Hayvan sağlığı ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ile kriterlerin yanı sıra özellikle bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumluluklarının açıklandığı derstir.

Dersin içeriği
1- Halk sağlığına giriş
2- Veteriner hekimlerin bu alandaki görev ve sorumlulukları
3- Ulusal ve uluslar arası ticaret konuları
4- Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
5- Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
6- Halk sağlığı açısından önemli gıda kaynaklı zoonozlar
7- Zoonozların sınıflandırılmaları
8- Veteriner halk sağlığında bölgesel programlar
9- Zoonozlarla mücadele
10- Zoonozlarla mücadele
11- Veteriner tıp ve Veteriner hekimlik (Tek tıp - Tek sağlık)
12- Halk sağlığı veteriner hekimlerinin faaliyet alanları
13- Halk sağlığı kuruluşları
14- Halk sağlığı birimlerinin organizasyon yapısı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çiftlikten sofraya gıda güvenliği
2- Zoonoz Hastalıklar, koruma kontrol
3- Gıda kökenli riskler ve önleyici tedbirler
4- Tek tıp Tek Sağlık Konsepti
5- Halk sağlığı açısından biyolojik, Kimyasal ve fiziksel riskler
6- Çevre sağlığını korumaya yönelik tedbirler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Burhan Dinçer, Belgin Sarımehmetoğlu. (2011). Veteriner Halk Sağlığı.
Yardımcı Kaynaklar İnternet erişimi

Ders ile ilgili dosyalar